zondag 4 maart 2012

Nieuw Haar!

Afgelopen maandag ben ik naar de kapper geweest, het was echt hoog nodig!

 Zo was het.

Ik wilde het eens anders, en een stuk korter. Natuurlijk begon meteen de kapster van 'Nee joh, zo kort? Zonde van je mooie lange haar!'. Mooi lang haar? Al die dode punten? En ik wil gewoon eens iets anders. Elke keer ging ik toch voor halflang haar en elke keer had ik er stiekem spijt van. En nog steeds is het niet écht heel kort, maar voor mijn doen is het best kort en ik ben heel blij met mijn nieuwe kapsel!
Mijn haar groeit trouwens ook best snel :)

En toen ging het ineens over het afknippen van mijn paardenstaart. Voor het goede doel. Ik had even te voren al een flyer zien liggen hierover, maar hoewel ik het graag wilde doen wilde ik mijn haar ook niet té kort (lees gemillimeterd). Ik dacht namelijk dat dat nodig zou zijn omdat ik anders niet de lengte zou halen die op zijn minst nodig was. Gelukkig kon de kapster mij vertellen dat het ook 2 cm minder mocht, en dus lag er even later een staart van 22,5 cm voor mij.

En daar lag hij dan...

Dus, een nieuw kapsel voor mij, en hopelijk nieuw haar voor iemand anders.

Het goede doel is namelijk een actie voor kinderen met kanker. Door je staart af te knippen kunnen kinderen met kanker namelijk geholpen worden aan een pruik van echt mensenhaar. Een doel dat mij toch wel raakt. Zelfs al had ik niet al een aantal keer kanker van dichtbij meegemaakt. Ik ben echt heel erg blij dat ik hopelijk iemand blij kan maken. Ik hoop echt dat mijn staart bruikbaar is, en ik ga voortaan er beter op letten dat ik mijn haar goed verzorg want ik heb me voorgenomen om mijn haar weer lang te gaan laten groeien om te helpen goedkope(re) pruiken te maken! :)

Het nieuwe kapsel! Let trouwens niet op een oog met en een oog zonder make-up :P


Zouden jullie ooit je staart af laten knippen voor een goed doel?