woensdag 14 maart 2012

Review: Etos Longlasting Lipstick 001 & 005


Vandaag heb ik een review voor jullie over twee Etos lipsticks die ik vorig jaar kocht. Het gaat om twee lipsticks uit de long lasting lijn van het Etos huismerk, in de kleuren 001 en 005. 001 is een mooi glanzende kleur roze en 005 is een shimmery oranje tint. Ik heb deze twee lipsticks dus al een tijd, maar volgens mij zitten ze nog steeds in het assortiment bij de Etos (ik zal nog eens checken voor jullie en dit artikel aanpassen!) en het zijn helemaal de juiste kleuren voor komende zomer!


De lipsticks komen in een goudkleurige huls, met een zilveren Etos logo en belettering. Op de dop zit een sticker (die je op de foto niet kan zien) met de streepjescode en houdbaarheid (18 maanden).


Op de onderkant staan de nummers en een kleur sample. Ik ben niet gewend dat de voorbeeld kleur zo goed overeenkomen met de eigenlijke lipstick! Okee, er zit geen shimmer of glitter of glans op dit stickertje (wat nogal misleidend zou kunnen werken) maar de tint klopt bijna precies!

Ik blijf het trouwens jammer vinden als producten alleen een nummer hebben en geen naam. Een goede naam maakt het product vaak gewoon net wat leuker, plus je onthoud beter over welke kleur het gaat. Hebben jullie dat ook?


De lipsticks zijn lang en slank, een stuk smaller dan een 'standaard' lipstick. Dit is echter niet vervelend, ik vind ze wel leuk zo! Zoals je kunt zien zijn de bovenkanten van de lipsticks schuin afgesneden. Deze twee zijn duidelijk niet nieuw meer, en ondertussen een beetje afgerond. Toen ze nog nieuw waren, waren ze kaars recht schuin!


En dan de swatches, hier met flash en in daglicht. Wat een pigmentatie! Als je iets beter kijkt zou je kunnen zien dat de oranje niet overal even goed dekt, maar ik vind het toch flink wat kleur afgeven.
De lipsticks zijn lekker creamy, en brengen dus makkelijk aan. Ze blijven ook een tijd lekker creamy aanvoelen, een beetje vettig, je krijgt er dus niet snel droge lippen van. Dat is fijn, maar je zult gedurende dag toch wel een aantal keer moeten bijwerken.


Hier draag ik de lipsticks, mooi zijn ze he? Helaas zie je hier nog net iets beter dan op de swatches dat de oranje niet 100% goed dekt, maar voor zo'n budget prijs mag je daar denk ik niet over vallen.

Al met al zijn het fijne lipsticks met goede pigmentatie, zeker een aanrader als je nog een lekker knal kleurtje zoekt voor een zeer redelijke prijs! Ik weet echt niet meer hoe veel ze hebben gekost maar ik gok €4,50. I will check that for you! :)

On a personal note, hoewel ik destijds beide kleuren heel graag wilde en ook met liefde heb gekocht, heb ik ze niet zo heel erg veel gebruikt. Jammer eigenlijk, maar waarom? Ik denk dat het is dat ik een hele tijd liever een nude achtige kleur droeg, een your lips but better kleur (voor mij een beetje oud roze geloof ik). Plus ik heb liever gewoon mat en anders een subtiele glans, maar deze lipsticks glanzen flink! Ook vind ik de oranje kleur wel heel leuk maar toch een beetje eng om te dragen, hoewel hij de blauwe kleur van mijn ogen beter laat uitkomen (oranje is immers de complentaire kleur van blauw, en complentaire kleuren versterken elkaar) vind ik hem toch wel érg oranje...
Nu ik de lipsticks heb herontdekt ga ik ze echter wel weer gebruiken!