dinsdag 6 maart 2012

Review: Sleek Palette Bohemian


Een tijdje terug had ik besloten om elke week een product van sleek te reviewen, gezien ik een aantal palettes had gekocht. Echter op de een of andere manier schoot dit er op een gegeven moment bij in, maar nu gaan we gewoon weer verder! Vandaag review ik het Sleek palette genaamd 'Bohemian'.


Het palette zit in een heel leuk vormgegeven kartonnen doosje. Hierboven zie je de voor- en achterkant. Ik vind het design echt heel erg leuk! Wel vind ik jammer dat er zoveel wit te zien is, het palette is juist zo kleurrijk!


Dit palette van Sleek heeft het standaard palette doosje, maar dan in het wit. Het doosje is mat en de letters 'Sleek make up' zijn glanzend. Ik vind het wel leuk voor de afwisseling, maar heb toch de voorkeur voor de zwarte variant. Deze witte is zo besmettelijk en ik vind het zelf niet zo'n geslaagde tint wit. Maar goed, het is maar de verpakking.


Het palette gaat makkelijk open en heeft een grote spiegel in de binnenkant van de deksel, handig! Verder zitten er 12 pans oogschaduw in en een vakje met een applicator. Een erg efficient palette, net zoals we gewend zijn van Sleek.


Dit zijn dan de kleuren. Helaas hebben deze oogschaduws geen eigen namen zoals bij latere palettes het geval is. Dit vind ik zeker jammer, maar gelukkig is Sleek daar tegenwoordig anders in!
Zoals je kunt zien biedt dit palette een brede keus aan kleuren, veel warme kleuren, bruin en aarde tinten, groen, geel, rood, blauw, paars... En een echt pikzwarte oogschaduw. Ook in finish verschillen de oogschaduws, er zitten shimmery maar ook matte oogschaduws in dit palette. Als je het mij vraagt een mooie balans!


En dit zijn dan de swatches. Wat zijn de oogschaduws weer heerlijk goed gepigmenteerd! Helaas zie je de kleur links onder niet zo goed omdat hij erg dicht bij mijn huidskleur ligt, en de witte oogschaduw (2e van rechts, boven) is niet zo goed gepigmenteerd. Verder zijn de swatches heel goed! Ik heb hier trouwens een lichte basis van Too Faced shadow insurance gebruikt.

Wat ik vooral zo leuk vind aan dit palette, naast de goede pigmentatie, is dat je zo'n brede keus aan kleuren hebt. Er zitten kleuren bij die je misschien niet zomaar los zou kopen, en je kunt er hele extreme en kleurrijke looks mee maken maar ook dagelijkse en lichte looks.

Morgen trouwens een look met dit palette! Ik ben heerlijk aan de slag gegaan met deze kleuren. Zijn jullie al benieuwd? ;)