zondag 22 januari 2012

Review: H&M Eyeshadow Palette - C'est Chic


Vandaag een review van een leuk H&M palette dat ik afgelopen december kocht. Volgens mij komt het uit de feestdagen LE van afgelopen jaar. Het zal nu dus niet meer in het assortiment zitten, maar misschien liggen ze hier en daar nog bij een H&M, misschien zelfs in de sale!


Het palette kostte €4,95 en bevat 4 kleuren oogschaduw. De oogschaduws zijn best groot en bevatten dus veel product. De pans zijn bijna 3,5 cm in diameter! Hier doe je dus wel even mee :)

De verpakking vind ik handig en mooi. Het doosje opent en sluit makkelijk maar valt niet uit zichzelf open. De onderste helft van het palette is gemaakt van mat zwart plastic, de bovenste helft is gemaakt van glanzend transparant plastic. Dit vind ik fijn omdat je zo gemakkelijk kan zien welke kleuren er in het palette zitten.
Op de deksel staat een goudkleurige opdruk, het ziet er simpel maar luxe uit, het geeft net dat beetje extra van een LE. Op de onderkant zit een grote glanzend zwarte sticker met alle informatie erop. Ik blijf het jammer vinden dat de kleuren geen namen hebben, en zelfs geen specifiek nummer. Via een klein schematisch tekeningetje wordt er naar de kleuren verwezen en staat er netjes bij vermeld wat alle ingrediënten zijn.


Door naar de oogschaduws zelf. Zoals ik al zei zitten er 4 kleuren in het palette. Het zijn een lichte bruine (raw sienna) tint, een lieve licht roze tint, een donker rode (bordeaux) tint en een donkerblauwe tint. Alle 4 bevatten ze shimmers. De shimmers vallen aan de ene kant niet zo op omdat ze echt heel erg klein zijn en goed bij de kleuren passen, maar aan de andere kant schitteren ze je tegemoet als het licht erop valt. De oogschaduws zijn bol en hebben een leuk printje, namelijk stipjes die diagonaal over de oogschaduw lopen en een ruitjes patroon vormen.


De oogschaduws voelen erg zacht, en brengen fijn aan. Ik heb de swatches aangebracht op de oogschaduwbasis van Too Faced, en zien ze er niet prachtig uit?! Het is wel opletten met fall-out, maar de oogschaduws zijn goed gepigmenteerd en geven een intense kleur.


Ik ben erg blij met dit palette, de prijs/kwaliteit verhouding is erg goed. Pas geleden heb ik mijn make-up stash grondig uitgezocht, en dit palette heb ik zeker gehouden. Binnenkort een look met dit palette! :)