donderdag 26 januari 2012

Tutorial: Het grote depot en repress verhaal - Deel III: Het resultaat

Vandaag deel 3 van mijn tutorial bericht 'het grote depot en repress verhaal' (zie hier deel 1 en deel 2).

In dit afsluitende deel laat ik nog even zien waarin het depotten en repressen voor mij heeft geresulteerd. Uiteindelijk heb ik aan dit avontuur een gezichtspoeder en een palette vol oogschaduws overgehouden. De poeder hebben jullie al kunnen zien in deel 2, het palette laat ik zien in dit 3e deel.


Dit is het palette, ik kocht het op ebay bij deze verkoper. Het palette is gemaakt van mat zwart plastic en ziet er op zich netjes uit maar ook vrij simpel. Eerlijk gezegd ook een beetje goedkoop, zo voelt het ook aan. Er blijven gauw vingerafdrukken op achter, vrij zichtbaar, en het is best moeilijk om die eraf te poetsen. Maar, het houdt mijn oogschaduws mooi bij elkaar en daar gaat het natuurlijk om, vooral voor dat geld!


En zo ziet het palette er van binnen uit! Helemaal vol! Mooi, hè? :-)


Hier even een plaatje met alle namen erbij. Het beste is als je hem even open klikt zodat je de lettertjes echt kan lezen.. Zoals je ziet heb ik een groot deel van de oogschaduws uit de Catrice Big City Life LE palettes in dit palette gedaan (benoemd dmv LE Berlin/LE New York/LE London/LE Sydney), maar ook wat andere losse oogschaduws en 3 refill oogschaduws (1 van BH Cosmetics en 2 van MAC), die ik dus niet zelf gepresst heb.


Hier de swatches van alle kleuren. Als basis heb ik Shadow Insurance gebruikt van Too Faced. Alle oogschaduws zijn zacht en goed gepigmenteerd. Ze brengen allemaal fijn aan. De zelf gepresste oogschaduws zijn zachter en kruimeliger dan de niet zelf gepresste oogschaduws (BH Cosmetics en MAC), dit komt waarschijnlijk omdat ik niet zo heel veel kracht heb gezet bij het pressen. De oogschaduws geven beter pigment af dan dat ze oorspronkelijk deden, hoewel ze oorspronkelijk ook zeker niet slecht waren.
Ik ben erg tevreden met het resultaat van het zelf pressen van oogschaduws! Ik moet nu bij sommige oogschaduws wat beter opletten met fall-out, en het palette is na het swatchen een beetje rommelig geworden (omdat er best veel kruimels/fall-out/poeder af komt), maar dat vind ik niet erg. Ik ben heel blij dat deze oogschaduws zo goed zijn! Ik zou eigenlijk alle kleuren aanraden, behalve dan misschien de eerste twee kleuren (die van INcolor en BH Cosmetics). Dit doordat ze niet zó veel pigment afgeven als de rest, en de kleur valt een beetje tegen. Maar goed, smaken verschillen!


De oogschaduwpans zitten nu nog los in het palette, zonder lijm of magneetjes. Ik ben niet van plan de pans vast te lijmen omdat ik, zoals ik al eerder zei in een van de vorige delen van de tutorial, graag de oogschaduws nog verder wil kunnen herorganiseren. Ik ga nog wel achter magneetjes of magneetverf aan om in het palette aan te brengen zodat de pans wat steviger vast zitten, maar nog wel los gehaald kunnen worden.

Zijn jullie nog van plan om te experimenteren met het depotten en/of repressen van oogschaduws? Of hebben jullie dat al eens geprobeerd? Lukte dat een beetje? Let me know! Ook als je nog vragen hebt! :)