vrijdag 20 januari 2012

Shoplog: Utrecht

Hallo allemaal,

Het is even geleden dat ik hier wat neerzette, maar gelukkig is mijn laptop gerepareerd en heb ik ook wat tijd gevonden om foto's te maken van producten. Óók heb ik lekker geshopt hier en daar, en die spulletjes wil ik jullie natuurlijk ook even laten zien! :) Vandaar dat ik het bloggen maar eens begin met een uitgebreid shoplog!

Vorige week ben ik in mijn eentje naar Utrecht gegaan, om een reservering op te halen (daarover meer aan het eind van dit bericht ;) ik moet het natuurlijk wel een beetje spannend houden), en natuurlijk kon ik het niet laten om ook nog eens lekker te gaan shoppen!


Om te beginnen heb ik drie zwarte ordners gekocht, ik had zoveel papieren van school in losse mapjes zitten en ik ben ondertussen een nieuwe periode begonnen, dus ik vond het tijd om alles eens goed op orde te brengen. Ondertussen heb ik alles in 1 map weten te proppen, en heb ik twee lege mappen over, haha! Maar die andere twee komen vast ook nog wel van pas, elke periode weet ik weer een complete map te vullen dus dat komt dit jaar vast nog goed. Verder heb ik ook showtassen gekocht, ik moet de papieren natuurlijk ook ergens in kunnen steken.
En als laatste zie je op deze foto nog 2 ovale canvassen, voor school :)


En toen zag ik deze twee klei-setjes bij de zeeman. Super leuk! De ene is een set met mallen en klei om vruchten en wafels te maken, en de andere heeft mallen voor hamburgers en groenten etc. Er zit bijzonder weinig klei bij, maar goed voor die prijs... Deze mallen leken mij erg leuk om mee te werken met fimo of iets dergelijks, om sieraden mee te maken.

Verder kwam ik echt panty's tekort, dus heb ik twee nieuwe gehaald bij de Hema. Deze panty's zijn echt super fijn! Ik draag ze vrijwel elke dag en af en toe gaat er wel een kapot, maar dat is niet vaak, en dat vind ik nogal bijzonder ivm twee factoren: namelijk mijzelf kennende (ik ben zo onhandig! Dunne panty's gaan snel kapot) en mijn opleiding is ook niet altijd panty proof (kunstacademie).


Bij een leuk fair trade winkeltje (geen idee hoe het heette, het zou 'Waar' kunnen zijn) vond ik afgeprijsde kerstartikelen, waaronder deze leuke gehaakte paddestoel. Die hangt nu leuk op mijn kamer!

Het kommetje is voor thee en vond ik bij Tiger.DK. Ik houd van deze winkel! Ik vond ze helemaal geweldig tijdens vakanties in Denemarken jaren geleden, en ik vind het super dat ze nu ook in Nederland zijn. Helaas nog niet op veel plekken en vandaar ook dat dit de eerste keer was dat ik deze winkel in Nederland bezocht. Helaas waren alle theepotten, theekommen en schaaltjes uitverkocht, op dit kommetje na. Het bord/schaaltje had ik ook nog wel gewild, en ik wil zeker nog 1 of 2 van deze theekommetjes dus ik moet nog maar eens terug gaan! Het kommetje gebruik ik nu bijna dagelijks, het drinkt heel fijn! :)

Verder kon ik me bij de Rituals... niet inhouden, ik moest echt iets meenemen en daar kwam de sale mooi bij van pas! Ik nam een scrub mee in een tube, hij was nu 4 euro nog iets in plaats van 10 euro. De scrub heet Rice Scrub en is een 'calming shower cream scrub'. Hij is heerlijk!

Verder kwam ik echt schilmesjes tekort en bij de executiewinkel vond ik een setje van 5 mesjes voor 1,50. Een koopje dus!


Bij Tiger.DK vond ik ook een snoer met lampjes, met leuke paddestoelen eraan! Die kon ik natuurlijk niet laten liggen!


Ik bak graag, en dan vind ik het ook erg leuk om iets speciaals te doen met de muffins of cake of taart of wat het ook is wat ik bak. Decoreren of het deeg een kleurtje geven, leuk! Ik heb al een aantal hele goede kleurstoffen, maar toen ik een kleurstof van dit merk bij een vriendin van me zag, en hem ook gebruikt had, was ik verkocht. Ze komen van de toko, en zijn super vloeibaar. Die ik heb zijn veel dikker, en mengen niet goed in erg dunne substanties (dus helaas, blauwe wijn is een leuk grapje, maar niet met mijn vorige kleurstoffen). verder zit er een stuk minder in terwijl je er veel meer voor betaald. Deze schatjes waren maar 1,95 per stuk, en komen in een aantal kleuren en aroma's. De linker 4 zijn puur alleen een kleurtje (rood, geel, groen en blauw) en de rechter 4 hebben naast een kleurtje ook een geurtje en smaakje, iets waar ik nog niks voor had behalve wat vanille aroma, dus leuk om ook eens te proberen! Ik heb de volgende soorten meegenomen: kersen, rozen, aardbeien en vanille. Ze hadden ook peer en amandel, cola en nog iets geloof ik maar dat zijn niet echt mijn smaken/geuren dus die heb ik laten staan.
Ik heb zin om hier eens mee te gaan experimenteren!


En dan heeft de SIX ook weer sale. Natuurlijk kan ik dat niet aan mij voorbij laten gaan, met als resultaat dus de buit die je hierboven kan zien!


Bij The Body Shop ging ik ook weer een beetje los, ik zag een zeepje van de 2011 kerst LE die ik nog niet had in de geur candied ginger, en verder kocht ik ook nog een 2e lippenverzorgings balsem die ik pas geleden ook kocht en die echt heel fijn is! En dan ook nog een mooi paletje dat afgeprijsd was. Extra leuk was dat er een actie was op alle make-up, namelijk 2e product halve prijs. Daarbij kwam ook nog eens dat ik een Love Your Body kaart heb en ik daarboven op ook nog eens 10% korting kreeg! Uiteindelijk betaalde ik geloof ik nog niet eens de helft van wat het oorspronkelijke totaal zou zijn geweest.

Binnenkort natuurlijk een review van het paletje!


En dan het klapstuk van dit shoplog! Of moet ik zeggen, klapstukKEN? Deze drie items had ik die dag als allereerste gekocht, de twee blushes waren namelijk de reservering waar ik het over had! Alledrie de producten komen uit de Daphne Guinnes LE van MAC. Ik wilde ze heel erg graag en hoera ik heb ze ook weten te bemachtigen :) Het zijn Azaelea Blossom en Vintage grape, twee prachtige ombre blushes.
Het derde product is een donker wenkbrauwpotlood. Ein-de-lijk! Ik zoek al zo lang naar het perfecte wenkbrauwpotlood, elke keer zijn ze te donker (zwart) of te licht (bruin) voor mijn wenkbrauw kleur. Ik heb namelijk erg donkerbruine wenkbrauwen, maar zwart vind ik gewoon niet mooi en onnatuurlijk ogen, en een te lichte kleur ziet er weer zo nep uit. Maar voorlopig heb ik de oplossing, en voorlopig gaat hij ook niet op, want er zit veel product in. De kleur heet Stud.

En zo sluit ik mijn shoplog af, met 3 knallers. Misschien ben ik zelfs nog blijer met het wenkbrauwpotlood dan met de twee blushes, haha.

Well, see you soon!