vrijdag 27 januari 2012

Webshop Review: Alice & Jo


Afgelopen zondag kwam ik op twitter een berichtje tegen over en actie bij de webshop Alice & Jo, het was 3 halen 2 betalen op alle Sleek producten! Dat kon ik natuurlijk niet aan mij voorbij laten gaan. Gelukkig was de actie nog een paar uur geldig, en zo kwam het dat ik 6 producten bestelde. Jullie zagen ze al voorbij komen in mijn 'On My Way' artikel.

De producten zijn binnen en ik vond het eens tijd om niet te starten met het reviewen van de producten, maar met het reviewen van de webshop zelf!

Looks:

Zie hier een screenshot. De lay-out is heel mooi, clean en fris. Alles is duidelijk te vinden, er is een menu voor alle categorieën producten, een menu om je in te loggen of registreren, er is een duidelijke button naar je winkelwagentje (waar je meteen op ziet hoeveel producten er al in zitten plus hoeveel het totaal bedrag is), en ook tabs naar bijvoorbeeld Home, Help en Contact zijn duidelijk en goed te vinden. Naast dat je op categorie kunt zoeken, op soort product dus, kun je ook op merk zoeken.

Registreren:

Registreren gaat heel simpel, je klikt onder de inlogvakjes op 'registreren' en je krijgt in het midden van de pagina, onder de advertorial in de header, een formulier te zien waar je je gegevens in kunt vullen.

Inloggen & Je account:
Zodra je je hebt geregistreerd en ingelogd, zie je in plaats van de inlog vakjes een overzichtje voor je account. Hier staan een paar links waar je je gegevens kunt bekijken en aanpassen, naar je bestellingen kunt en als je klaar bent, je weer kunt uitloggen.

Hihi mijn tussenvoegsels worden niet geplaatst :P

Als je op bestellingen klikt komt je op een nieuwe pagina, met een overzicht van al je bestellingen. Zowel die je al zijn afgerond als die nog niet afgerond zijn. Je kunt dan op de bestelling klikken en de gegevens bekijken.

Heel handig en fijn dat je zo kunt zien wat de status is van je bestelling.

Producten:
Alice & Jo heeft een breed assortiment aan producten.
Het aanbod varieert van bekende merken zoals Sleek en Barry M, tot wat onbekendere merken (tenminste, voor mij dan, en ik heb al flink wat blogs zien langskomen) zoals Chickenpoop (ja dat is een merk) en Crazy Rumors, het is echt een kijkje waard! Prijzen die ik langs zie komen zijn gewoon goed, bijvoorbeeld Sleek is makkelijk te vergelijken met andere webshops zoals Boozyshop en Enchantra, en die zijn ongeveer gelijk met elkaar.

Zoals ik al zei, liep er toen ik bestelde een actie voor sleek 3=2, de webshop Alice & Jo heeft wel vaker van dergelijke acties, op het moment loopt er onder andere een op producten van Barry M, wederom een 3=2 actie. Over acties kun je het beste kijken onder de categorie 'Aanbiedingen', in het linker menu. De aanbiedingen staan namelijk ook als een soort "product" in de webshop (natuurlijk zonder kosten) die je kunt toevoegen aan je winkelwagen. Ook kun je eens een kijkje nemen op hun twitter account, daar tweeten ze natuurlijk ook over acties en dergelijke. Super handig, zo'n categorie!

Bestellen & Betalen:
Bestellen en betalen gaat allemaal heel simpel, en wijst zich eigenlijk vanzelf.
Je kunt kiezen hoe je de bestelling wilt ontvangen, moet hij bij jou thuis afgeleverd worden, ga je hem ophalen bij Alice & Jo zelf, of wil je hem bij een afhaalpunt ophalen?
Betalen kan via paypal, ideal en de bank. Genoeg keuze dus, heel fijn en makkelijk!
Trouwens, je kunt er ook voor kiezen om je níet te registreren, dan kun je kiezen voor 'bestellen zonder account', en je gegevens invullen zonder dat je dus een account aanmaakt.

Ontvangen bestelling:


Ik ontving mijn bestelling heel snel na het moment van aankoop, ik bestelde op zondag en ontving het pakketje op woensdag. Het zak goed ingepakt; er was veel bubbelplastic was gebruikt om de producten ieder individueel te beschermen, en ook zat er een stuk karton in de (stevige!) enveloppe. Samen met de producten zat er ook een pakbon en een sticker van de webshop bij. Leuk! Ik vind het altijd fijn als ik ook nog een geprint overzichtje erbij krijg van mijn bestelling, de meeste webshops doen dat wel, maar toch.

Service:
Naast de makkelijke helpfunctie en het contactformulier op de website, heeft deze webshop ook een erg actieve twitter account.
Natuurlijk zijn ze niet áltijd online, maar vaak zijn ze er wel. Er wordt zo snel mogelijk gereageerd en ook heel vriendelijk. Ik heb hier goede ervaringen mee, ik had namelijk een klein probleempje toen ik wilde bestellen. Gelukkig was het gewoon een klein foutje van mijn kant en was het zo opgelost (natuurlijk kon ik het eerst niet vinden, stelde ik toen een vraag op twitter en toen er gereageerd werd vond ik zelf ineens de oplossing, haha). Om Alice & Jo te citeren; 'samen komen we er wel uit!'

Conclusie:
De website van de webshop Alice & Jo is heel helder en duidelijk, alles is goed te vinden en de service is vriendelijk en snel. Ik vind het een hele fijne webshop en kijk er naar uit om hier weer eens te bestellen. Helaas voor mij, en voor Alice & Jo natuurlijk haha, heb ik besloten mezelf eens flink aan te pakken en een no-buy te houden. Dat opnieuw bestellen laat dus nog even op zich wachten, maar ik sluit zeker niet uit dat ik hier nog eens terug kom!

Alles overwogen, geef ik deze webshop een dikke 9! Ik ben echt heel erg tevreden! :)