zondag 26 juni 2011

Look Of The Day: Natural Red Lips - Deel 2

Gisteren liet ik jullie een look of the day zien, in deze post laat ik zien hoe ik deze look voor overdag heb "geupgraded" tot een feest-waardige look voor 's avonds!


Today goes Tonight:
De look van gisteren is makkelijk op te bouwen voor verschillende gradaties van natural-chique tot geschikt voor een avondje uit.

Wat heb ik gebruikt?
- Manhattan Soft compact powder natural look 01 Transparent (vergeten op de foto te zetten...)
- Gosh Light 'n' Shine lip glaze 02
- Gosh effect powder Gold Dust
- Etos waterproof kohl pencil zwart
Zie trouwens deel 1 van deze look voor verdere details over de producten die ik heb gebruikt!

Wat heb ik gedaan?
Allereerst heb ik wat poeder aangebracht op mijn gezicht omdat mijn huid wat begon te glimmen, als een soort touch-up zodat ik niet helemaal opnieuw hoefde te beginnen met foundation etc ivm tijdsgebrek.

Hierna heb ik het bruine oogschaduw palette van essence erbij gepakt,  Ik heb toen mijn ogen een wat meer smokey effect gegeven door donkerdere bruintinten toe te voegen en te blenden. Helaas is het op de foto's niet zo duidelijk, ik had een beetje haast toen ik deze maakte, maar irl is het duidelijker dat ik in en boven de crease van mijn ooglid donkerdere oogschaduw heb toegevoegd.
Daarna heb ik de licht beige/gouden tint uit het palette gebruikt en aangebracht in mijn binnenste ooghoeken en onder de buitenste punt van mijn wenkbrauwen. Daarna heb ik nog eens wat toegevoegd voor een extra sparkly-effect, namelijk een Gosh effect powder: Gold Dust. Ik heb voor gold dust gekozen en niet voor sky omdat deze effect powder wat meer goud/geel bevat, maar toch heel licht/bijna wit/zilver is.
Met een zwart waterproof kohl pencil van de Etos heb ik mijn waterlijnen zwart gemaakt. Een goede tip hierbij is om ook de bovenste waterlijnen zwart te maken, dit ben je misschien niet gewend en het voelt een beetje gek, maar het helpt enorm om je wimpers langer te laten lijken, en je look nog intenser te maken!
Verder heb ik niets aan mijn ogen gedaan behalve nog een laag mascara aanbrengen, mijn wimpers waren namelijk niet zo donker meer door fall out van de oogschaduw.

Op mijn wangen heb ik opnieuw blush aangebracht, eerst de creamy blush van miss sporty en daarna nog wat blush van MNY, een peachy kleur met shimmer.

Mijn lippen heb ik bijgewerkt met de lipstain. Helaas waren ze een beetje vettig want ik had eerder deze dag vaseline gebruikt tegen droge lippen, dus de lipstain aanbrengen ging wat lastiger dan normaal. Ik heb wat extra lagen opgebracht voor een feller rode kleur, en daarna heb ik mijn rode Light 'n' Shine lip glaze van Gosh erbij gepakt, nummer 02, en deze voorzichtig aangebracht.


Now, let's party!



Eerlijk gezegd had wat mij betreft deze look best nog wat intenser mogen zijn, met donkerdere smokey eyes, helaas kwam ik daar pas achteraf achter en had ik geen tijd meer om het nog wat te verbeteren. Dus, misschien is mijn voorbeeld niet zo treffend, maar ik denk dat je zeker wat hebt aan dit verhaal!