maandag 27 juni 2011

Review: Essence LE You Rock! 01 Rock Chick's Palette


Vandaag review ik het oogschaduw palette uit de Essence LE You Rock! collectie. Het palette heet 01 Rock Chick's Palette.


De palette bestaat uit 6 kleuren oogschaduw opgesplitst in 2 setjes van 3, suggererend dat je zo 2 looks kan creëren. Verder zit er een dubbele applicator bij, de ene kant is een kwastje en de andere kant een sponsje, en een zwart oogpotloodje. Het doosje zelf is gemaakt van karton en sluit met een verborgen magneetje. Er zit ook een spiegel bij aan de binnenkant van de deksel. Wat ik ook wel netjes vind is dat er een plastic velletje in het doosje zit om de oogschaduws te beschermen, en dat er een vakje is voor de applicator en het oogpotlood met een lintje om ze er handig uit te halen.


Dit zijn de swatches, met de vingers aangebracht. Wederom heb ik een oogschaduw base gebruikt voor de onderste helft en is de bovenste helft van de swatches zo op mijn arm aangebracht. Ik heb echter een andere oogschaduw base gebruikt dan in mijn vorige posts, namelijk een liquid 'eyeshadow underbase' van de Etos.
Zoals je kan zien zijn de kleuren goed onderscheidbaar. Alle kleuren bevatten shimmer. De pigmentatie is vrij oké, de een is wat beter dan de anderen; donker bruin is heel goed maar de beige en de roze oogschaduw zijn een stuk minder goed gepigmenteerd. Ik moet zeggen dat ik deze swatches niet in 1 keer op mijn arm heb aangebracht, omdat ik de eerste keer niet veel succes had. De tweede keer (erover heen) kreeg ik een stuk meer oogschaduw op mijn vingers/arm dus dat zie je nu (Het is vandaag heel erg warm dus alles is een beetje klef, ik denk dat het daaraan ligt).

Ik ben helaas vergeten een foto te maken van de swatches van de oogpotlood (stom stom stom), maar ik kan je vertellen dat hij lekker zacht en flink zwart is.


Hier heb ik een stuk of 3 keer met een tissue over de swatches heen geveegd, zoals je kan zien is er nog flink oogschaduw te zien, zeker geen tegevaller! Zoals verwacht is de oogschaduw beter blijven zitten op de base.


Als je het doosje omdraait staan er trouwens tips op voor 2 ooglooks! Je gebruikt dan de lichte oogschaduw als base, en 2 combinaties van 2 kleuren. Wat ik me dan afvraag, waar blijft de 6e kleur??
Klik op het plaatje voor een grotere versie zodat je de instructies kan lezen :)

Jammer dat vandaag te warm is voor make-up, anders was ik hier zeker een look mee gaan maken! Misschien later deze week dan.