dinsdag 28 juni 2011

Today's Nails: Dots Rock! (Nailart)


Ik vond het gisteravond weer tijd voor een nieuw lakje, en dus ben ik maar aan de slag gegaan!

Ik ben gegaan voor een nieuw gekocht lakje, namelijk03 King Of Mints van de Essence LE collectie You Rock!

Na eerst een base coat aangebracht te hebben (Base Coat van de Hema), heb ik 2 lagen King Of Mints aangebracht. Ik heb hierna Express Dry Drops aangebracht op mijn nagels om de lak sneller te laten drogen, ik dacht namelijk dat ik niet veel tijd zou hebben.
Toen de lak droog was had ik eigenlijk nog wel zin om wat meer te doen met mijn nagels, en dus heb ik op mijn ringvingers een laag 04 Prism@tic White aangebracht uit de Essence LE collectie @Holographics.com (ook een nieuw lakje!).
Ik vond het nog steeds een beetje saai en dus pakte ik mijn Konad nail art pen in wit er maar eens bij, om op mijn middelvinger wat leuke polka dots toe te voegen! Ik denk dat dit ook heel leuk had gestaan op de @holographics.com lak, maar heb het hier toch bij gelaten. Ik mag dan een goede rechterhand hebben voor tekenen etc, mijn linkerhand is een stuk minder tril-vrij! (Mijn rechter ringvinger laat ik dus ook niet zien :P)
Hierna heb ik nog een goede laag Transparent van Maybelline New York Jade Express Finish Laquer aangebracht om mijn lak goed te sealen. Helaas was ik weer een beetje te ongeduldig en zijn de stipjes een klein beetje uitgevlekt, maar gelukkig zie je dat van een afstandje niet.

Wat betreft de lakjes zelf, de Hema Base coat heb ik een tijdje niet gebruikt omdat ik hem maar dik en stroperig vond, en ik was vaak te ongeduldig om hem aan te brengen. Ik blijf het een lastig lakje vinden, het doet zijn werk maar een dun egaal laagje lukt niet echt. 03 King Of Mints is een lekker mint groen/turquaze lakje. Het is meer groen dan blauw en is vooral een crème lakje, het heeft wel shimmer maar eigenlijk zie je dat bijna niet. 04 Prism@tic White is een prettig lakje, maar dekt op zichzelf niet. Het is dan ook een leuke top coat, zo geef je een soort holo-effect aan het kleurtje wat je eronder doet. Het lakt zeer prettig en droogt normaal.
De Konad nail art pen is een leuk ding, handiger dan losse kwastjes etc. Soms doet hij het even niet omdat de lak in het pennetje opdroogt, maar even kloppen of op een papiertje krassen en dat is opgelost. Ik zou zeggen dat het makkelijk in gebruik is, vooral de dotting tool, maar toen ik het met links probeerde aan te brengen op mijn rechterhand, ging het misschien iets te makkelijk zodat het sneller wat slordig was. Het lakje Transparent van Maybelline New York Jade Express Finish Laquer dat ik als topcoat heb gebruikt is eigenlijk geen top coat, maar to be honest, heb ik wel zodanig gebruikt bij gebrek aan beter. Het lakt fijn en werkt redelijk als top coat. Drogen doet het ook normaal.

Express Dry Drops van Essence vind ik altijd wel handig om het droog proces te versnellen, maar het blijft jammer dat het alleen de bovenste laag verhard en dat er dan nog het risico blijft dat je je nagel stoot en dat je toch weer opnieuw kan beginnen met lakken.


Tadaa!