maandag 27 juni 2011

Review: Manhattan LE Freaky Friday Eyeshadow Palette Hot As Fire


Ik zal wel niks beters te doen hebben, want hier is alweer een review! Nu een review van een leuk oogschaduw palette wat ik en tijd terug kocht, en waar ik heel tevreden over ben. Ik heb het over het Manhattan Eyeshadow Palette Hot As Fire, uit de LE collectie Freaky Friday, met de kleuren 34L/93N/91K/99T.


Het doosje is chique en strak, de letters zijn leuk aangebracht en de informatie staat er duidelijk op. Ik vind het een hele mooie verpakking! Effectief en compact.


Wederom heb ik de oogschaduw voor de helft aangebracht op mijn huid zonder iets en voor de helft op een oogschaduw base (liquid eyeshadow underbase van de Etos). Ik heb de kleuren aangebracht met een kwastje (ik geloof de smokey eyes brush van Essence).

Zoals je ziet heb ik de swatches nu aangebracht op de binnenkant van mijn onderarm, in plaats van op de bovenkant. Ik vind dit toch een betere plek om te swatchen, hoewel dit nu geresulteerd heeft in het bijna totaal wegvallen van de lichte beige kleur in dit palette. Want, jawel, helemaal links, naast de knal oranje kleur, heb ik namelijk evenveel van de beige tint aangebracht! Het is werkelijk bijna niet te zien, vooral niet op de foto :S

De kleuren zijn heel mooi, en goed gepigmenteerd. Ze bevatten allemaal shimmer, de lichte kleur beige het minste van de 4. Bij de knaloranje en de donkerbruine kleur is het meer een soort lichte glitter terwijl de licht oranje kleur echt een shimmer glans heeft.
De oogschaduw voelt heel zacht en je hebt veel kans op kruimels als je de oogschaduw met een penseel afneemt van het palette om aan te brengen, dus klop je kwast altijd even af om fall-out op je gezicht te voorkomen.

Ik heb zelf meestal niet zo'n last van fall-out, ik accepteer dat het een deel is van make-up en weet het altijd te verwijderen en mijn make-up te corrigeren met wat foundation, concealer en/of poeder, maar ik kan begrijpen dat iemand anders er meer last van heeft. Ik denk dat de mate van fall-out ook zeker ligt aan hoeveel haast je hebt en hoe je de oogschaduw aanbrengt, als je rustig je gang gaat en je kwast afklopt dan heb je het minste kans op fall-out. Nog een truukje bij fall-out; breng wat extra poeder aan onder je ogen zodat je de ongewenste kruimels beter kan verwijderen!

Maar goed, wat valt er nog meer te zeggen over dit mini palette? Ik vind het echt een leuk ding, de kleuren zijn goed bruikbaar hoewel de knaloranje kleur wel erg opvallend is. Ik gebruik zelf meestal andere oogschaduw als ik alleen bruintinten op mijn ogen wil voor een rustige look, maar eigenlijk is het ook best een idee om eens dit palette te pakken en dan de knaloranje links te laten liggen. Je kan hier goed mee varieren!


Als laatste hier nog een foto van de swatches waar ik een paar keer overheen geveegd heb met een tissue.
Veel verschil met de lichte tint zie je niet, want die was al bijna niet te zien op mijn arm. Van de andere kleuren zijn knaloranje en donkerbruin nog het beste zichtbaar, maar is licht oranje toch gelijker van kleur. Knaloranje en donkerbruin zijn erg vlekkerig.
Misschien ben ik een beetje enthousiast geweest met vegen, jullie kunnen natuurlijk niet meten hoe had ik geveegd heb en dus hoe goed het nou eigenlijk blijft zitten... Ik denk eigenlijk dat deze oogschaduw best goed blijft zitten. Kijk, je moet niet gaan zitten vegen maar dat heb je met alle oogschaduw!

Alles besproken te hebben blijf ik bij mijn mening dat dit een leuk en goed palette is! Lekker compact, handig om mee te nemen en leuk om mee te varieren, van een lichte overdag look tot een knallende party look!