zondag 12 februari 2012

EOTD: Cirque de Beauté


Zoals beloofd vandaag een eye of the day met de 3 P2 oogschaduws uit de nieuwe LE, Cirque de Beauté!


Zoals je wel kunt zien ben ik voor een flink knallende look gegaan. Dat vond ik wel bij deze LE passen, en met carnaval in het vooruitzicht kunnen we niet fout gaan!

De looks in het boekje dat bij de LE zat, zag ik vooral looks waarbij 1 kleur rond het hele oog was aangebracht, met 1 ander kleurtje als kleine extra om de andere kleur meer te laten springen. Ik wilde echter een look creeëren waarbij alle 3 de kleuren in de spotlight zouden staan. Het is uiteindelijk best redelijk gelukt, hoewel het geen 'alledaagse' look is, dat kan natuurlijk ook met deze kleuren hoewel ik er dan ook andere kleuren bij zou halen (bruintinten bijvoorbeeld), maar gezien deze LE circus/carnaval gericht is mag een wat extremere look ook ;)


De oogschaduws hebben een pearly finish, heel mooi maar ik vind het wel een beetje jammer in combinatie met deze kleuren. Het is dan wel niet een combinatie (kleur en finish) die je vaak tegenkomt, maar ik denk dat dat met reden is. Als je een knal kleurtje wilt, wil je dat natuurlijk zo 'knal' mogelijk houden, en persoonlijk vind ik dat deze pearl finish de kleur een beetje naar beneden haalt.

Verder zijn de oogschaduws niet slecht gepigmenteerd maar bij deze look ging het opbouwen niet zo lekker als ik wilde, en dus ben ik overgegaan van droog aanbrengen naar nat aanbrengen. Dat hielp! Door een vochtige kwast te gebruiken kon ik de kleuren nog feller en intenser maken, fijn!


Wat heb ik gebruikt?
- Hema under eye concealer 01
- BH Cosmetics Lip & Eye primer
- P2 LE Cirque de Beauté oogschaduw 010 Crazy Yellow
- P2 LE Cirque de Beauté oogschaduw 020 Groovy Pink
- P2 LE Cirque de Beauté oogschaduw 030 Freaky Blue
- Etos kohl oogpotlood zwart 001
- Catrice Lashes To Kill volume mascara ultra black
- Essence Lash & Brow gel mascara