vrijdag 17 februari 2012

Recept: Pittige kidneybonen met gehakt

Vandaag eens iets heel anders dan beauty, een recept!

Mijn moeder kwam pas geleden met het volgende recept en hoewel ik van te voren een klein beetje sceptisch was, is het werkelijk een heerlijk gerecht! Het is ideaal voor degenen onder ons die gezond willen eten maar niet uitgebreid willen koken, plus je kan het ook heel goed invriezen om later weer op te warmen. Het smaakt in mijn ervaring dan vrijwel net zo goed als net vers gekookt! Perfect voor een op kamers wonende student zoals ik! Dat kon ik natuurlijk niet voor mezelf houden ;)


Recept voor pittige kidneybonen met gehakt:

Start met het rul bakken van 300 gram rundergehakt rul in een beetje olie of boter met de helft van een zakje Mexicaanse gehaktkruiden van Verstegen (bij de Ah te koop, iets dergelijks van een ander merk/winkel is ook goed).

Daarna doe je de volgende dingen erbij in de pan, je kunt alles zo grof of fijn snijden als dat jij fijn/lekker vindt.
- 1 ui, gesnipperd
- 1 rode paprika, in stukjes
- 3 stengels bleekselderie in plakjes
- handvol rozijnen
- blikje kidneybonen , uitgelekt.

Alle ingrediënten lekker meebakken tot alles warm is.

Dit recept kan ook met chili bonen in plaats van kidneybonen gemaakt worden. Ook kun je er 1 banaan (in plakjes) door heen doen, dit maakt het gerecht zoeter en smeuïger. Ik zelf heb het nog niet geprobeerd met banaan, dat is namelijk niet echt mijn favoriete stuk fruit.

Koken jullie zelf ook? :)