woensdag 1 februari 2012

Review: Chanel Rouge Coco Shine 69 Flirt (Lipstick)


Vorige week was er een leuke actie bij de DA, namelijk 20% korting op ALLES. Lange tijd heb ik zonder een DA in de buurt moeten doen, maar sinds ik in Den Bosch woon, weet ik er een in de buurt. Heel fijn, want ondanks dat ik niet veel nodig had, ben ik erg geslaagd! De DA bij mij in de buurt heeft namelijk een breed assortiment aan high-end make-up. Vandaar dat ik onder andere deze lipstick van Chanel kocht, met een leuke korting. Bij deze een review.


De lipstick is verpakt in een mooi zwart glanzend kartonnen doosje, met gouden en witte details erop. Op de voorkant staat de naam en het nummer van het product, het gaat hier om een lipstick uit de Rouge Coco Shine lijn, om precies te zijn is dit een Hydrating Sheer Lipshine in de kleur 69 Flirt. Op de achterkant staat een lange lijst met alle ingrediënten.


Om heel eerlijk te zijn, vind ik niet zo heel duidelijk dat dit een lipstick is! Er staat wel ergens 'lipshine' op het doosje, maar verder wordt er niet echt op gewezen dat je dit op je lippen moet smeren. Natuurlijk weet ik wel dat het een lipstick is, daar kocht ik hem ook voor. Maar ik bedoel dat ik het aan de naam niet duidelijk vind.


Anyway, dit is de lipstick zelf! Ziet hij er niet super luxe en mooi uit! Heel chique :) De huls is prachtig zwart met goud, met het Chanel logo op de bovenkant van de dop. De huls is vierkant, maar alle zijdes zijn een beetje bol. Zo rolt hij niet weg als je hem neerlegt, maar voelt hij wel fijn in je handen. De dop klikt goed op de onderkant van de huls en blijft stevig dicht zitten. Je moet wel opletten dat je de lipstick ook daadwerkelijk goed dicht klikt, het is mij al een paar keer gebeurd dat hij niet helemaal dicht was.


Op de onderkant staat wat informatie zoals de naam, het nummer en de houdbaarheid.
De houdbaarheid van de lipstick is 18 maanden.


De lipstick zelf is een prachtige koraaltint met kleine glittertjes erin, en heet nummer 69 'Flirt'. De naam vind ik er goed bijpassen. De kleur is bij aanbrengen vrij sheer, maar geeft wel kleur af. De lipstick dekt dan wel niet, maar ik heb dan ook een kleur gekozen die vrij dicht bij mijn natuurlijke lipkleur ligt/die snel wegvalt bij mijn natuurlijke lipkleur. De natuurlijke pigmentatie van mijn lippen en deze lipshine vullen elkaar dus goed aan.


Het product voelt iets meer aan als een goede lippenbalsem dan als een lipstick, hij is namelijk heel soepel in aanbrengen en voelt echt hydraterend. Het is dan ook een 'hydrating sheer lipshine' volgens de voorkant van het doosje (verder staat dit nergens, beetje verwarrend als je het doosje niet bewaard?). Dit maakt de stick helemaal waar. Uiteindelijk gaat hij wel snel in de creases van je lippen zitten, en ook als je velletjes op je lippen hebt worden deze eerder benadrukt dan verborgen, maar als je niet heel dicht op de spiegel staat zie je dit helemaal niet. Ik had ook een ander lipproduct geprobeerd van Chanel, dit was wel een echte lipstick en die vond ik niet zo mooi omdat de creases en velletjes op mijn lippen echt heel erg benadrukt werden. Vandaar ook dat ik voor deze lipshine koos.


Ik vind het een erg fijn product en heb hem ondertussen elke dag sinds de aankoop een paar keer gebruikt. Ik houd van de pigmentatie van een lipstick, maar heb vaak toch liever een lippenbalsem omdat mijn lippen tegenwoordig erg droog zijn, en het valt niet zo op als de balsem van je lippen slijt omdat ze niet zo gepigmenteerd zijn. Daar heb ik dit product dus helemaal goed mee uitgekozen! Het was een investering, deze lipshine van Chanel, maar ik weet zeker dat ik deze nog heel vaak ga gebruiken. Het is nu al een favoriet!