vrijdag 10 februari 2012

Review: Urban Decay 24-7 Glide-On Shadow Pencil Stash

Zoals misschien al is opgevallen heb ik nou al een paar artikelen zonder illustratie gepost, dit komt omdat ik domweg het zo druk heb gehad de afgelopen week dat ik geen tijd heb gehad om ze te maken. Ik had ook een hoop gepland maar heb die planning helemaal omgegooid dus nu moet ik even hard werken om toch nog elke dag een bericht te kunnen plaatsen. Gelukkig heb ik de afgelopen week heel veel foto's gemaakt van allerlei producten dus materiaal heb ik wel :)


Deze oogpotloden set van Urban Decay was ik eigenlijk niet van plan om te kopen. Ik had hem al wel eens gezien en vond hem mooi, maar het was niet zo mijn ding. En toen zag ik een aantal reviews, en werd de set afgeprijsd. En ineens wilde ik hem. Mijn vriend heeft hem voor mij gehaald bij de Sephora toen hij (in de sneeuw!) wat boodschappen ging doen in de stad. Super lief, vind je niet?! En nu ben ik dus de blije eigenaresse van mijn eigen Urban Decay 24/7 Glide-On Shadow Pencil Stash!


Dit is 'm dan, compleet in het doosje. Ik zag pas bij het bewerken van de foto's dat er nog een half stickertje op de doos zit, oeps. Bij de Sephora hebben ze de kortingssticker er namelijk al half afgehaald.
Anyway, de set zit in een hard kartonnen doosje met een transparanten plasticen doosje er om heen. Zo kun je de potloodjes mooi zien. Ik vind de verpakking best mooi, alleen niet zo heel erg handig. Het is namelijk een beetje een gefriemel om het plasticen doosje er af te halen, en de potloodjes uit de vakjes halen was al hélemáál moeilijk. Hier stop ik ze dus lekker niet meer in terug! Ik bewaar de verpakking natuurlijk wel, voorlopig.


Dit is de achterkant van het doosje, er staat een heel verhaal op over de potloodjes, ik vind het zeker leuk geschreven. Verder staan er ook de ingrediënten op en wat meer productinformatie.


Dit zijn de potloodjes, het zijn 5 kleuren. 3 bruintinten (nudes) en 2 felle kleurtjes, paars en blauw. De kleuren heten Delinquent, Sin, Juju, Rehab, Clash (volgorde uit het doosje).


De potloodjes hebben allemaal een grote, stompe punt. Je kunt hem natuurlijk wel scherp slijpen maar ik weet niet of die punt dan heel blijft.


Dit zijn de swatches, de potloden geven een vrij dikke streep (heeft ook een dikke punt) maar dit is wel weer handig bij het gebruik van deze potloden als oogschaduw.


Zijn deze swatches niet geweldig? Ik heb hier even een streep gezet met de potloden, niks lagen en erover heen gaan, dit is in 1 keer! Nice! De potloden zijn vreselij,k goed gepigmenteerd en brengen soepel aan, ze voelen lekker crème-ig. Ze doen in ieder geval hun naam als 'glide-on eye pencils' eer aan!
Ik weet niet hoe lang deze potloden, als oogschaduw gebruikt, het uithouden op je huid, maar ik weet wel dat ze goed weg kon vegen direct na het swatchen. Echter, na een paar minuten ging dat al bijna niet meer. Sounds good, right? Natuurlijk is de huid van je gezicht vetter dan die op de rug van mijn hand, maar toch.

Ik ben in ieder geval heel erg blij met deze potloden! Ik heb ze ondertussen al een paar keer overdag als oogschaduw gebruikt, zonder primer, maar dat waren steeds halve dagen (ik heb die dagen steeds 's middags gedoucht of mijn gezicht schoongemaakt). Een halve dag blijven ze in ieder geval wel goed zitten, een hele dag moet ik nog uitproberen. Ik ben zeker nog van plan om hier eens een leuke (streepjes) eotd mee te maken :)