zondag 26 februari 2012

Nieuwe Verslaving: Pinterest

Hallo mijn naam is Inge, ik ben 23 jaar en ik ben verslaafd. Alweer.




Sinds kort heb ik een nieuwe verslaving, genaamd Pinterest.


Nou moet ik er wel meteen bij zeggen dat ik in het verleden wel meer van dergelijke verslavingen had, zoals Elfwood, DeviantArt, Last.fm, DaWanda en Tumblr, en dat dit soort verslavingen bij mij niet altijd even lang duren. Op tumblr kwam ik bijvoorbeeld vorig jaar zeker een maand non-stop, maar sindsdien alleen heel sporadisch. Úren surfde ik rond deze website naar leuke plaatjes en ideeën. Maar goed, mijn nieuwe verslaving heet Pinterest en ziet er een stuk belovender uit dan Tumblr.


Pinterest lijkt best veel op Tumblr (en misschien ook wel op we heart it maar die website ken ik eigenlijk niet goed), het is een website/community waar je heel veel afbeeldingen vindt. Je kunt ze repinnen en aan je favorietencollectie toevoegen, je kunt er een reactie bij geven en je kunt ze verzamelen in verschillende 'boards'. Een soort prikbord dus. Vooral deze verzamelingen zijn wat ik nou zo leuk vind aan Pinterest, vergeleken met Tumblr. Aan elke board kun je een categorie toewijzen zodat anderen de door jouw verzamelde plaatjes beter kunnen vinden.


Ik heb bijvoorbeeld boards voor allerlei DIY's, printables (gratis downloads die je kunt uitprinten zoals to do lijstjes), Papercrafts (dingen die je met papier kunt maken), plaatjes zoals ik later mijn huis zou willen, handige ideeën om dingen te organiseren/op te ruimen, Beauty gerelateerde DIY's maar ook gewoon mooie beauty plaatjes, fashion, dieren en natuur, kunst en fotografie. Het is werkelijk te veel om op te noemen!


En ik zou mijzelf niet zijn als ik niet ook een paar WANT lijstjes had.


Je meldt je aan. Dan moet je een tijdje wachten want Pinterest werkt op het moment alleen nog met invites, je moet dus uitgenodigd worden. Dan krijg je een e-mail en kun je beginnen. Je kunt vrienden zoeken en die volgen, maar je kunt ook boards of complete verzamelingen van andere mensen wiens plaatjes je mooi vindt volgen. Echt heel erg leuk! Ik heb al zo vreselijk veel ideeën opgedaan hier!


Niet alle plaatjes zijn even mooi, maar het handige is dan weer dat veel dingen ook naar de website waar ze vandaan komen terug linken. Ik heb een paar boards (mappen) met allerlei DIY's. Echt héél erg inspirerend! Er zijn nu al zo vreselijk veel dingen die ik ook wil gaan doen/maken, dingen die ik anders nooit was tegengekomen/had bedacht/was gaan zoeken.


Het is echt zo, 'Zoekt en gij zult vinden'. Maar ook: 'Volg, en gij zult vinden'!


Wat ik ook super handig vind aan pinterest is dat je ook dingen buiten de website kunt 'pinnen'. Daarvoor zet je even een koppeling in je werkbalk favorieten in je browser scherm, en als je dan op een totaal andere website komt en je ziet een leuk plaatje, kun je daarop klikken. Je krijgt dan een overzichtje van de plaatjes op die pagina en dan kun je mooi aanklikken welke je wilt repinnen. ZO handig!


Mijn pinterest vind je hier. Voeg mij gerust toe als je al een account hebt of zodra je een account hebt aangemaakt!


Zijn jullie wel eens helemaal gek op een website?


Alle plaatjes uit dit artikel zijn niet van mij en heb ik van Pinterest gehaald. Copyright aan de eigenaars.