donderdag 2 februari 2012

Review: Black Onyx Glitter Eyeliners


Deze eyeliners van Black Onyx kocht ik ooit (een jaar of twee geleden) op een markt, en sindsdien heb ik ze een heel aantal keer gebruikt. Ik heb 7 kleuren die ik nu allemaal in 1 review zal bespreken.


De verpakking is prima, een flesje gemaakt van plastic dat tegen een stootje kan. De doppen zijn lang, en liggen fijn in de hand bij gebruik. Op de voorkant staat het merk naam en de product soort (Black Onyx / Glitter eyeliner). Op de onderkant zit een stickertje met de naam van de kleur.


Snow - Silver - Gold - Chocolate - Kinki - Ocean - Fashion

Dit zijn de kleuren die ik heb, het zijn ieder heel verschillende kleuren. Het zijn een parelmoer/witte tint, zilver, goud, donker rood/bruin, roze/paars, blauw en groen.


De eyeliners zitten in een potje van transparant plastic. De schroefdop is weer gemaakt van glanzend wit plastic, is langwerpig zodat hij goed in de hand ligt en heeft een stokje, met een soort stift-puntje eraan. Met dit puntje doop je in de eyeliner en breng je de eyeliner aan. Het stiftje werkt vrij precies en voelt stevig maar niet hard aan, het veert een beetje mee zoals de punt van een viltstift ook zou doen.


Ik heb hier de eyeliners allemaal aangebracht met hun stiftje aan de dop. Zoals je ziet is de ene beter zichtbaar dan de ander, en geven ze goed glitter af. Een strak lijntje is erg moeilijk, het is immers glitter in een kleurloze gel. Wat je ook kunt doen, is de eyeliner aanbrengen en dan met een vinger uitwrijven, de glitter wordt zo mooi uitgeblend op je huid en ziet er veel subtieler uit. Wat je doet is namelijk vooral de gel uitwrijven, die je bij het streepje nog heel duidelijk ziet (plus deze is in het begin heel nat).


Zo zien ze er dan uit. Alleen de bruine tint, Chocolate, vind ik niet zo mooi. Daarvan is de gel namelijk ook een beetje bruin en dat geeft wat vreemde vlekken. Heel eerlijk gezegd bevalt deze kleur mij in het algemeen niet zo goed. Bij aankoop dacht ik namelijk dat het om een bordeaux rode tint ging, maar achteraf bleek het dus donker bruin te zijn (ik had niet naar de naam gekeken). Verder vind ik hem niet echt glitteren. Ik gebruik het meeste Snow, met goud en zilver op de 2e en 3e plaats. De rest gebruik ik al helemaal bijna nooit.

De eyeliners kostten geloof ik een euro op de markt, voor die prijs vind ik het een heel goed product! Je kan er veel kanten mee op, je kan hem opbouwen voor meer glitter, je kan er zelf meer glitters aan toevoegen omdat er zoveel gel in zit en je kan ze mooi uitblenden voor een subtiel glitter effect. Je kan deze natuurlijk ook op andere delen van je gezicht (of zelfs lichaam) aanbrengen. Snow zal ik houden en blijven gebruiken tot hij op is, met de anderen zal ik een stuk langer doen maar ik doe ze voorlopig niet weg! Behalve Chocolate dan, haha.