maandag 6 februari 2012

Review: Sleek palette Bad Girl


Het tweede palette van mijn Sleek bestelling bij Alice & Jo dat ik ga reviewen is het Bad Girl palette.


Het palette zit verpakt in een mooi zwart kartonnen doosje, waarop alle informatie over het palette staat. Op de voorkant staat het soort product (mineral based eyeshadow palette), de lijn waar uit het komt (divIne) en met een mooi logo met het naam van het palette, Bad Girl.


Op de achterkant van het doosje staat nog meer informatie zoals een lijstje met ingrediënten.


Het palette zelf zit weer in een standaard sleek-doosje. Het is gemaakt van zwart mat plastic, met het Sleek Make Up logo er glanzend in gedrukt. Het doosje gaat makkelijk open en voelt degelijk aan.


Op de achterkant van het palette staat nog eens het merk, de productlijn, -soort en -naam en nog wat andere info.


Dit zijn de kleuren met alle namen, ik vind het echt heel erg leuk dat ze de kleuren een naam geven! Ik vind de namen af en toe een beetje ver gegrepen, maar het is wel een leuke touch. De eerste kleur linksboven heet trouwens Innocence, de naam valt weg omdat de letters wit zijn en de oogschaduw ook. Wel goed dat de letters wit zijn hoor, de kleuren in dit palette zijn immers bijna allemaal heel donker.


Hier nog eens het hele palette, ziet er echt mooi uit. Er zit een grote spiegel aan de binnenkant van de deksel, wat ik erg handig (en efficient!) vind. Verder zit er ook een vakje met een applicator in het palette. Handig, maar de applicator zou ik persoonlijk nooit gebruiken. Doe mij maar een kwast!


En dit zijn dan de swatches, ik heb als basis de shadow insurance van Too Faced gebruikt. De kleuren zijn heel erg goed gepigmenteerd en blijven goed zitten. De oogschaduws zijn heel zacht en kruimelen snel, dus pas op voor fall-out. Doordat de kleuren lekker zacht zijn, blenden ze ook goed. Dit maakt het wel weer wat moeilijker om strakke lijnen te creëren.

Al met al ben ik erg blij met dit palette. Ik heb de laatste tijd niet meer zo vaak een echte smokey eye gemaakt, en met dit palette kan ik weer heerlijk aan de slag! Morgen een ooglook! :)