zaterdag 11 februari 2012

Review: P2 Cirque de Beauté oogschaduws

Ik had het al beloofd in mijn bericht dat P2 nu ook in Nederland te koop is, dus bij deze het eerste review over de nieuwe P2 LE Circe de Beauté. Vandaag zal ik de oogschaduws bespreken, morgen komt er een ooglook met deze oogschaduws en overmorgen bespreek ik de nagellakken uit deze LE.


Dit zijn de drie kleuren oogschaduw uit deze LE. De LE heet Cirqué de Beauté en is bedoeld voor carnaval, maar heeft vooral iets met het Circus! (Wat misschien in andere landen meer de leidraad is) In ieder geval gaan carnaval en het circus goed samen, dus daar hoor je me niet over.
De oogschaduws hebben een wit met transparant doosje. De onderkant van het doosje waar de pan met oogschaduw in zit is wit, en de deksel is transparant. De verpakking is gemaakt van plastic, op de deksel zijn onder andere het merk, de productsoort en de naam van de LE geprint, samen met een leuk plaatje van  circustenten (ziejewel circus! Als de naam 'Cirque de Beauté' al niet genoeg zei...).


Op de onderkant van de doosjes zit een zilveren sticker waarop met zwart het nummer en de naam van de oogschaduw zijn gedrukt, en verder nog een verhaaltje, de streepjes code en nog wat verder info zoals de houdbaarheid (24 maanden). Helaas zit er bij de oogschaduws die ik gekocht heb alledrie een ander stickertje overheen geplakt, dus het verhaaltje kun je niet zien.


De oogschaduw doosjes gaan fijn en makkelijk open, daar mogen sommige andere merken nog wel wat van leren! De kleuren zijn lekker helder en knal, heerlijk! Hierboven zie je  010 Crazy Yellow, een kanarie gele tint.


Deze kleur heet 020 Groovy Pink. Het is een knalrode kleur. Pink? Rood? Huh? Nou had hij als rood tint wel wat harder gekund, maar roze zie ik er niet in hoor!

En de derde oogschaduw is een knal blauwe tint in 030 freaky blue.

Alledrie de oogschaduws hebben een beetje een pearly finish, best mooi maar het maakt de kleur wel wat gedempter, minder 'knal'. Dat vind ik dan ook wel weer een beetje jammer. Ik houd namelijk wel van echte knalkleuren, en mat is ook super (deze zijn dus niet mat).


En dit zijn dan de swatches, op een dunne laag van de bekende Too Faced shadow Insurance. De pigmentatie is best nice, zeker voor zo'n budgetmerk én knal kleuren. De oogschaduws zijn zacht en brengen fijn aan. Nou had het wel iets beter gemorgen van mij, maar waar zeur ik ook over. Ik ben er blij mee! Deze kleuren worden trouwens nog intenser als je ze nat aanbrengt (niet op de swatchfoto), dat heb ik dan ook gedaan met de eotd van morgen. Zijn jullie al benieuwd?