zondag 5 februari 2012

Personal: Een beetje meer van mijzelf

Zoals al duidelijk werd in de afgelopen paar artikelen die ik op mijn blog zette, ben ik weer creatief bezig.


Natuurlijk ben ik altijd wel creatief bezig maar ik wilde mijn blog graag iets extra's geven, en dat ga ik voortaan onder ander doen door middel van het toevoegen van illustraties aan mijn artikelen. Het zal misschien niet altijd lukken er een te maken specifiek voor elk artikel, er komen er ook een paar 'standaard' bij, maar het is iets wat mij zal stimuleren thuis wat meer te doen. Ik vind het erg leuk om deze illustraties te maken, ook al zijn ze misschien niet erg 'kunstzinnig verantwoord', ik studeer natuurlijk Beeldende Kunst en nouja, ergens heb ik het gevoel dat de haren van mijn docenten stijl overeind gaat staan als ze deze illustraties zouden zien haha. Nouja, in verband met de richting van mijn opleiding dan :P.


Ik ben nog hard aan het experimenteren met hoe ik deze illustraties het beste kan bewerken en in hoe verre ik ze ga toepassen op mijn blog. Misschien maak ik binnenkort een compleet nieuwe header voor mijn blog, wie weet. Eerlijk gezegd ben ik niet zo goed met grafische dingen, lay-outs enzo. Ik vind het moeilijk om een pagina er helemaal goed uit te laten zien op een manier dat alles bij elkaar past en er netjes uitziet (helpt niet dat ik moeilijk kan kiezen en alles mooi vind!). En ik kan ze gewoon niet zelf maken, html en websites en lay-out dingessen, ik ben echt een leek! Ik kan wel met photoshop omgaan, maar op een heel andere manier dan dat daarvoor nodig zou zijn.


Uiteindelijk begint dit als een experiment. Dus ook voor vaste categorieën zal het niet meteen raak zijn, en zullen er misschien meer illustraties langs komen. Maar goed, leuk toch? :)


Dit bericht is vrij spontaan geschreven, maar dat was het idee om illustraties te gaan toevoegen eigenlijk ook wel. Ik ben er gewoon mee begonnen. Ik ben benieuwd wat dit brengt en of ik het volhoud, en of ik ook verbetering in mijn eigen werk ga zien! (Met verbetering bedoel ik trouwens niet persé dat de tekening realistischer wordt, maar of ik mijn eigen stijl hierin verder kan ontwikkelen en gewoon, of ik het gevoel krijg dat ze 'beter' worden, ieder zijn eigen smaak natuurlijk!)

Let op: Het is niet de bedoeling dat deze afbeeldingen door anderen gebruikt worden, mocht je interesse hebben,neem dan contact met mij op! Please be nice and don't steal! <3