dinsdag 14 februari 2012

EOTD: I Heart You! (Valentine's Day Look)

14 Februari, oftewel: Valentijnsdag. De dag waarop je jouw geliefde(n) wat extra aandacht geeft. Eerlijk gezegd ben ik nooit zo 'into' Valentijnsdag geweest, het is allemaal wel leuk enzo maar ik vind het tegelijk een beetje flauw omdat ik van mening ben dat je altijd extra moeite zou moeten doen voor je geliefde. En nouja, mijn vriend en ik zijn beide niet zo van Valentijnsdag, met beertjes en knuffeltjes en dingetjes. Maar stiekem vind ik het ook wel grappig om er iets mee te doen, vandaar dat ik mijn liefste ook een kaartje stuur en hij morgen langskomt om samen te eten :) Wie houdt er nou niet van rood, roze, hartjes en chocolade?
EN ik heb een leuke Valentijnsdag-look bedacht en gemaakt, die ik in dit artikel aan jullie ga laten zien!



De look is eigenlijk vrij simpel, je begint het met aanbrengen van een oogschaduwbasis over je gehele ooglid. Daarna pak je een smal kwastje en geef je de buitenste randen van de oogschaduw vorm aan, in dit geval dus de hart-vorm. Hierna ga je dit helemaal invullen met dezelfde kleur, je kunt ook nog een lichte highlighter gebruiken onder je wenkbrauw maar ik zou hier wel mee opletten dat die niet teveel opvalt. Je kunt hier en daar met een wattenstaafje en wat make-up remover de randen bijwerken, en eventuele fall-out verwijderen. Als laatste maak je de look af met zwarte eyeliner op de waterlijnen en zwarte mascara.


Wat heb ik gebruikt?
- Too Faced shadow insurance
- MAC oogschaduw Smoked Ruby uit de LE Semi Precious
- MAC Technakohl liner Eye-liner kajal Graphblack
- Sephora waterproof mascara zwart
- MAC wenkbrauwpotlood stud
- Essence lash & brow gel mascara

Wat vinden jullie van Valentijnsdag? Een commercieel trucje of doe je zelf heel veel moeite voor je geliefde(n) op deze dag? Heb jij wel eens een anonieme roos gestuurd op de middelbare school?