donderdag 9 februari 2012

Review: MAC LE Naturally Mineralize Blush Early Morning

Vanaf afgelopen zaterdag is de nieuwe MAC LE Naturally verkrijgbaar bij alle MAC counters, dat kon ik natuurlijk niet aan mij voorbij laten gaan! Ik kocht twee dingen, een oogschaduw en een blush. Ik zal vandaag de blush reviewen.

De LE Naturally is een collectie die bestaat uit vooral nude tinten. Nou moet ik zeggen dat ik knal oranje, rood en roze niet echt nude tinten vind (dat zijn de kleuren van de blushes uit deze LE), maar ik denk dat het er ook aan licht hoe je ze aanbrengt. Als je subtiel blijft met het aanbrengen zullen deze blushes denk ik een gezonde blos geven, en dat is natuurlijk wel 'natuurlijk'.


De blush komt in een zwart kartonnen doosje zoals we van MAC gewend zijn. In de bovenkant zit een gat, waar  door je de blush goed kunt zien, zo is het ook meteen duidelijk welke kleur het is. Op de voorkant vanb het doosje staat het soort product (een minerale blush) en de inhoud (3,2 gram) aangegeven.

Op de zijkant van het doosje staat ook nog aangegeven welke kleur het is, hier heb ik geen foto van. Het is de kleur 'Early Morning'.


Op de achterkant van het doosje staan nog eens alle ingrediënten op een rijtje.


En dit is hem dan. De blush zelf zit in, ook weer, een herkenbare MAC verpakking. Het doosje is van zwart plastic wat wel degelijk aanvoelt, maar wat mij betreft toch nog iets beter had mogen aanvoelen. De bovenkant van het doosje heeft een groot transparant stuk, met het MAC logo erop, waar je de blush goed doorheen kan zien.


Op de onderkant van de blush staat nog eens de product soort en de naam met nog wat andere informatie aangegeven.


En zo is de blush open.


Zoals je ziet is Early Morning heel warm van kleur. Het is een rood-oranje tint die ook wel wat heeft van terracotta. Het ligt eigenlijk best wel aan het licht hoe je deze kleur interpreteert, in de winkel vond ik het meer een gedempte rood-tint, in het daglicht vond ik hem wel heel erg oranje, en nu 's avonds in het licht van mijn bureaulamp lijkt hij erg oranje-bruin.


De blush voelt heel erg zacht aan, en geeft goed kleur af. Zie hierboven swatches die ik heb gemaakt met mijn vingers. Links de blush uitgeblend, deels licht en deels met meerdere lagen, en rechts 1 vinger swatch. De blush is echt heel erg goed gepigmenteerd maar als je hem ook echt als blush aan brengt, zoals de linker swatch is het helemaal niet moeilijk om hem te verspreiden en niet meteen met knalrode koontjes rond te lopen. Je kunt de blush erg goed opbouwen, wat dus ruimte geeft voor subtiele looks én de wat meer aangezette looks.

Al met al ben ik erg blij met deze blush, hij is erg mooi en je kunt er veel kanten mee op. Ik meende dat ik zo'n kleur nog niet in mijn stash had zitten maar door een recente bestelling bij Alice & Jo heb ik ook een Sleek blush in Coral in mijn bezit die hier ook wel wat van weg heeft.
De prijs/kwaliteit verhouding vind ik best goed, hoewel deze blush niet goedkoop is. Eerlijk gezegd viel het me best mee hoeveel deze kostte in vergelijking met een minerale oogschaduw uit dezelfde LE, dat scheelde maar 2 of 3 euro geloof ik. Je krijgt in ieder geval een goed product in een fijne, efficiënte verpakking, met een grote inhoud voor je geld. Ik ga deze zeker veel gebruiken!