dinsdag 12 juli 2011

Binnen: BH Cosmetics! + REVIEW

Er zijn een paar dagen voorbij gegaan waarop ik niets gepost heb, ik ben een dagje weggeweest op zaterdag (Bobbejaanland met mijn vriend en wat vriendinnen :D), zondag voelde ik me niet zo lekker en heb ik mijn kamer helemaal op zijn kop gezet om dingen uit te zoeken en op te ruimen en maandag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we Eindhoven in geweest, waarna ik doodop thuis kwam om nog te moeten koken etc. Vandaar dat ik niet veel tijd heb gehad om te bloggen. Ik heb echter al wel wat materiaal voor nieuwe berichten!

Vandaag was ik van plan om eens aan te pakken en alles om te zetten in blogposts. Echter er kwamen wat dingen tussendoor zoals nog meer opruimen, boodschappen, huishouden (mijn ouders zijn 4 weken op vakantie sinds zondag) en mijn vriend die naar huis ging. Eindelijk zat ik klaar om te gaan bloggen, en toen ging de deurbel!!!

Het was de postbode en hij had een pakketje voor mij, het was een flinke doos!
Dus ik bedanken en toen keek ik eens op het etiket, of het ook echt een pakketje voor mij was en niet voor mijn vader (ik ben wel eens vaker heel blij geweest dat er iets binnenkwam om daarna te ontdekken dat het helemaal niet voor mij was :P) en wat staat er op de doos? Mijn naam en dat het van BH Cosmetics af komt! Hoera! Mijn 15colorpalette is er :D

Voordat ik laat zien wat ik ontvangen heb, wil ik eerst even wat vertellen over de bestelling. BH Cosmetics is een webshop waar je allerlei palettes kan bestellen, maar ook losse mono's, kwasten, primers, etc. Na dit merk een paar keer tegen te zijn gekomen op blogs (het is niet zo bekend) had ik besloten om zelf ook een bestelling te plaatsen. Deze producten heb ik dus zelf gekocht en ik ben niet gesponsord om dit bericht te plaatsen.
In de webshop kun je de 120 en 88 palettes vinden, maar ook oogschaduws van hun eigen merk, BH Cosmetics (want ik geloof dat de 120 en 88 palettes altijd hetzelfde zijn ook al staat er een ander merk op??). Wat je kan doen is losse mono's kopen voor ongeveer 3 dollar per stuk maar je kan ook een palette vullen met deze mono's! Ik heb er voor gekozen om 15 kleurtjes uit te zoeken, ook kwam ik nog 2 kwasten tegen en een eye & lip primer, die heb ik dan ook toegevoegd aan mijn bestelling. Wat ook nog leuk is, is dat ik korting kreeg op mijn bestelling PLUS een gratis mini kabuki. Ze hebben namelijk SALE bij BH Cosmetics!


Het is een flinke doos! Ik had dan wel iets meer gekocht dan alleen het palette, maar nouja... :P


Dit zat erin, in het bruine pakje onder het bubbelplastic zitten de kwasten en de primer :) Ik ben heel erg blij dat alle oogschaduws nog heel zijn! Ik was echt heel erg bang dat er iets gebroken zou zijn want dat gebeurd nogal snel via de post, of iets nou heel goed of heel slecht in gepakt is. Gelukkig was dit heel goed ingepakt, en zag ik toen ik de doos opende ook het nut van de grote doos! De doos was namelijk gevuld met papier, en mijn bestelling zat mooi in het midden, ook nog eens ingepakt in bubbelplastic.


En dit is het dan! Ik heb de 15 kleurtjes die ik had uitgekozen in het palette geklikt (het werkt magnetisch :)) en de 16e mono die ik extra had besteld omdat ik niet kon kiezen (origineel een licht bruine kleur maar ik heb er nu even voor gekozen om de zwarte mono er uit te laten).
De kwasten voelen heerlijk, lekker stevig en zacht!
Ik moet verder wel eerlijk toegeven dat ik de eye & lip primer wat groter had verwacht, maar ik had natuurlijk ook beter kunnen opletten wat de inhoud was.

Het palette zelf is mooi zwart, en strak van design. Het doosje is mat, wat fijn is want het geeft wat meer grip en je ziet er geen vette vingers op. De oogschaduws zijn heel gemakkelijk inhet palette te doen en haal je er ook heel gemakkelijk weer uit via het kleine inkepinkje naast elk vakje (hoewel je er wel nagels voor moet hebben kan je altijd ook een potlood ofzo gebruiken als hulpmiddel om een mono eruit te wippen). Het palette klikt makkelijk open en dicht, iets makkelijker dicht dan open en ik denk dat dat precies is zoals we het moeten hebben. Verder is de binnenkant van de deksel een grote spiegel! (alleen zie je dat niet goed op de foto want ik ben zelf uit het zicht gebleven  en je ziet nu alleen mijn plafond dat ineens heel gek grijs is ipv wit? :P)


En dan hier de swatches! Zijn ze niet geweldig? Ik was niet zo slim en begon in het midden van mijn onderarm met de witte kleur. Later ben ik maar links opnieuw begonnen voor de onderste rij kleuren. Ik heb geloof ik in het begin minder kracht gebruikt bij het swatchen dan op het einde, dus de eerste rij kleuren (wit, geel, roze en oranje tinten etc) ziet er wat slechter uit van pigmentatie, maar ik kan je zeggen dat ik de pigmentatie van alle kleuren best goed vind! De oogschaduws zijn compact maar ook zacht en brengen fijn aan. Je moet wel oppassen voor wat fall-out maar dat is altijd wel, hier in ieder geval niet meer dan anders. Verder moet ik er even bij zeggen dat al deze kleuren MATTE zijn, ik houd namelijk niet zo heel erg van shimmer in mijn oogschaduws.
Zoals je ziet heb ik de zwarte mono nog niet geswatcht, heel eerlijk gezegd ben ik dat vergeten omdat deze niet in het palette zit :$.
Ik heb alle kleuren pas geswatcht nadat ik deze in het palette gedaan had, en ik heb wel een klein minpuntje gevonden; de mono's draaien in het vakje als je erover heen gaat met je vinger of een kwast! Dat is wel heel erg jammer, misschien plak ik ze nog eens vast met wat tape maar ja, dan krijg je ze er ook weer moeilijk uit....

Oh, ik zou het bijna vergeten! De nummers van de oogschaduws! :)


En zwart is trouwens CM20.

WM = Warm Matte
CM = Cool Matte
MM = Metallic Matte

Van elke kleur heb je zowel een matte versie als een shimmer versie. Als je op de website bent en je gaat voor een 15 eyeshadow palette, krijg je dit scherm (zie plaatje hieronder). Zoals je ziet heb je 6 verschillende tabs waar je kleuren uit kan kiezen en daarnaast zie je het lege palette. Zodra je kleuren kiest komen deze op uitgekozen volgorde terecht in het palette. Deze volgorde heeft verder geen gevolgen want zoals je net kon zien ontvang je alle oogschaduws los verpakt. :)


Wat kan ik verder nog vertellen over BH Cosmetics, mijn bestelling en mijn ervaringen? Het bestellen is heel simpel en vlot, de shipping kosten zijn ook heel netjes en ik moet er ook even bij zetten dat ik niet had verwacht (wel gehoopt ;)) dat ik het palette nu al zou hebben! Ik had het namelijk vorige week besteld! :D

Conclusie; ik vind het palette best handig! Ik heb er trouwens ondertussen ook al een look mee gemaakt, daarover later meer.

Als er vragen zijn, go ahead and ask 'em! :)