woensdag 13 juli 2011

Shoplog: Apeldoorn

Vandaag ben ik eens heerlijk gaan shoppen met een goede vriendin van mij. We zijn naar Apeldoorn gegaan want ik wilde eens wat anders, en haar maakte het niet zo uit.

Het was een hele gezellige dag en hoewel Apeldoorn even leek tegen te vallen qua aanzicht, viel het enorm mee! En dat kun je ook zeker zien aan de buit die wij meegenomen hebben! Helaas viel het weer een beetje tegen en heeft het de hele dag gemiezerd, ik hoop dat ik er niet nog eens extra verkouden van ga worden! Ik moet morgen nog een dagje! :D
We waren trouwens vrij snel klaar, we hebben van half 12 tot 4 uur 's middags geshopt en zijn toen maar weer huiswaards gegaan (mijn vriendin is niet zo van blijven hangen ergens), helaas was er vanalles aan de hand met het openbaar vervoer (het zal eens niet zo zijn) en heeft het wat langer geduurd en meer moeite gekost om thuis te komen, maar het is toch goed gelukt en kwart voor 8 was ik toch weer thuis.

Ondertussen zit mijn vriend lekker op bed met zijn laptop en is het voor mij weer tijd om wat te bloggen, en wat is nu gepaster dan een shoplog na zo'n dagje?!
Het is een vrij uitgebreid artikel met een boel overige informatie, zoals wat ik vond van swatches die ik in de winkel heb gemaakt of vanavond thuis of op een nail wheel, maar soms ook waarom ik het heb gekocht etc. Als je hier geen behoefte aan hebt, zijn de producten zelf dik gedrukt en kun je zo toch nog snel over mijn aankopen lijstje heen kijken.

To the point!

Het zijn trouwens niet zo'n goede foto's maar ik denk duidelijk genoeg om wat te laten zien. Ik wil toch eens meer moeite gaan doen om mooiere/betere foto's te maken want eigenlijk weet ik best hoe het zit (mijn make up producten fotografeer ik meestal op de vensterbank wat tegenlicht betekent, bv), maar het kost mij gewoon heel erg veel moeite en energie om dat ook te gaan doen (heeft oa met mijn pdd-nos maar ook andere dingen te maken dus please don't judge me on this).

Overzicht van mijn buit:


Dus, wat zien we hier?
- Nivea Visage Pure Energy Energizing Daycare
Deze dagcrème gebruik ik al jaren, eerlijk gezegd weet ik niet zo goed of hij goed werkt of zelfs of hij wel geschikt is voor mijn huid maar ik heb hem altijd fijn vinden aanvoelen en hij was bij mij op. Ik heb hem eigenlijk een hele tijd niet gebruikt maar laatst vond ik het toch weer eens nodig om wat meer met mijn eigen lichaamsverzorging bezig te zijn en wou ik toch weer een dagcrème gaan gebruiken. De crème die ik nog had was dus nog een open pot van minstens een jaar daarvoor dus ik heb hem nog wel opgemaakt maar eigenlijk wist ik niet of ik het wel nog zo vertrouwde. Helaas bleek het product in de winkels in mijn omgeving niet meer te koop, dus gaf ik de hoop op en wilde ik al naar een andere dagcrème gaan zoeken (de reden dat ik deze crème trouwens altijd heb gebruikt is oa dat er niet echt een luchtje aan hangt, ik houd namelijk niet van cosmetica etc met een luchtje of smaakje!!!). Ik had ondertussen een gel gevonden van Nivea, maar vond het toch nog steeds jammer van de oude. Vandaag was ik in de op=op Voordeelshop in Apeldoorn dus en raad eens wat ik daar zag staan? Juist! Deze crème! Die moest dus mee :) Ik ga nu beter erop letten wat hij met mijn huid doet en of dat een verbetering is of niet. Eigenlijk wilde ik er 2 mee nemen maar dat heb ik toch maar niet gedaan... Eerst eens opnieuw proberen!
- Teeez! Nail Lacquer 01 Smooth
Dit roze holo lakje heb ik al eens vaker vast staan houden in de Etos in Zaltbommel. Niet gekocht, en de blauwe versie ook niet. Spijt dat ik had! Ook weer in de Op=Op Voordeelshop kwam ik dit ene potje nog tegen, hoera! De swatch op een nail wheel ziet er goed uit!
- La Femme Beauty Nail Varnish 35 Silverado
Een mooi zilverkleurig lakje zonder glitter of shimmer, maar gewoon lekker metallic! Van mij hoeft er zeker niet altijd shimmer in nagellak (of andersoortige cosmetica) te zitten en ik was blij dat ik eens een lakje zoals dit vond. De swatch op mijn nail wheel valt een beetje tegen, de lak blijft streperig en dekt niet goed in 2 lagen. Het blijft wel een mooie kleur, stiekem dan toch.
- H&M Nail Polish Happily Ever After
Bij de H&M kocht ik twee nagellakjes, deze en de volgende. Achteraf gezien had ik de vorige zilveren lak van LFB en dit lakje van de H&M misschien niet moeten kopen, maar ja, dat is nu te laat en ik vind ze toch wel leuk! Het lakje vind ik toch verrassend anders dan hoe hij er vloeibaar uit ziet. Het is een stuk meer glitter dan de mooie shine die in het potje lijkt te zitten, ook dekt hij niet goed. Ik vind hem uiteindelijk ook meer roze dan koraal-roze.
- H&M Nail Polish Golden Treasure
Het eerste wat ik dacht bij het zien van dit lakje was 'Pirate Gold!!!!!', en ik wist toen nog niet eens hoe hij heette. Meteen meegenomen, deze is helemaal perfect voor een nail art die ik binnenkort wil gaan doen! De swatch op mijn nail wheel ziet er heel goed uit, hij glanst wat minder en glittert/shimmert wat meer maar een glanzende topcoat kan daar een beetje bij helpen. Dekken doet hij zeker en verder blijft het een mooie kleur!
- W7 Golden Eyes oogschaduw palette
Dit palette vond ik bij de Op=Op Voordeelshop voor 4 euro (3 voor 10 euro), en de pigmentatie verbaasde me werkelijk. Ik twijfelde enorm of ik deze wel mee moest nemen, ik heb natuurlijk al een heleboel make-up en ik zou wat rustiger aan gaan doen met kopen, plus ik heb al een nieuw palette van BH cosmetics EN er komt nog dat vreselijk mooie Sleek palette Oh So Special aan! maar toch, hij was erg goed van pigmentatie en het is zo'n leuk klein compact palette dat hij erg handig is voor in mijn tas of om bij mijn vriend op zijn kamer of bij hem thuis te leggen... Meegenomen dus!
- Rode harten ketting van de Six
Deze ketting heb ik niet in Apeldoorn gekocht, maar in de Six op het station van Utrecht. Zo leuk! Ik houd van dit soort dingen...

- Essence Colour & Shine eyeshadow 06 Bling Bling
Uit de sale bak van de Kruidvat voor 1 euro. Swatch in de winkel zag er goed uit, goede pigmentatie, mooi kleurtje.
- Essence Colour & Shine eyeshadow 04 Simply Me
Uit de sale bak van de Kruidvat voor 1 euro. Swatch in de winkel zag er goed uit, goede pigmentatie, mooi kleurtje.
- Nagelschaartje en pincet met leuke print (lieveheerstbeestjes en bloemetjes)
Van de op=op Voordeelshop, 2 voor 5 euro.

- Brons kleurige hangoorbellen met roodkleurige druppels van de New Yorker
Vriendinnetje lief wilde persé naar 1 kledingwinkel, en dat was de New Yorker. Mij best, ik ken de winkel dan alleen van naam maar ik sta open voor nieuwe ervaringen :P Natuurlijk alle sale bekeken, waaronder dus ook de sieraden! Het grappige (lullige?) is dat ik uiteindelijk 3 dingen heb gekocht (en nog eens 4 dingen gepast maar niet gekocht) bij de NY'er en zij helemaal niks gekocht of zelfs maar gepast heeft...
- Veter ketting met bronskleurige veren hangers en turkoois kleurige kraaltjes, ook van de New Yorker
- Saffron Eye/Lip Pencils in de kleuren Neon Green, Neon Orange, Neon Red, Neon Pink, Neon Magenta en Neon Yellow
Deze oog/lip potloden heb ik ook al in de op=op voordeelshop gevonden (heerlijke winkel is dat! Ik kende hem nog niet, blijkbaar hebben ze een 30-tal vestigingen maar dan vooral in Noord-Nederland, wat mijn onbekendheid met deze zaak eigenlijk wel verklaart gezien ik uit Zuid-Nederland kom). Ik zag ze en wist dat ik ze moest hebben, ik heb de afgelopen jaren best veel looks, sieraden en zelfs kleding gehad en gemaakt en gedragen die neon kleuren hadden, en ik had op een paar hele mooie oogschaduws van StarGazer (in een later artikel daarover meer) eigenlijk helemaal niks om de complete looks a te maken! Plus, ik zag hier een mooie rode eye/lip pencil, en nouja, wanneer zie je nou een rood eyepencil? Niet dus, en dus moest die ook mee (goed dat het toch per 3 stuks een actieprijsje was want nou had ik een mooi excuus om ze alle 6 mee te nemen).
- Essence LE You Rock! eyeshadow base 01 Rock Chick's Base
Echt leuk dat ze zelfs de eyeprimer een naam geven trouwens! Deze eyeshadow base vond ik in een sale bak bij de Kruidvat, en hij stond nog op mijn lijstje als hij een euro was en ging dus mee. Weer iets afgestreept :)
- 2B Eyeshadow Pencil sparkle Jewels for a metallic look - Metallic Pencil 01
Dit oogpotlood is voorlopig even de 'voorganger' van het NYX jumbo eyepencil dat ik ga bestellen deze zomer... Ik ben die bestelling steeds aan het verzetten omdat ik niet zomaar 1 of 2 dingen ga bestellen maar wel even wat meer wil doen, maar ook niet te overhaast wil zijn. Ik bleef wel balen dat ik het nog niet had, maar deze ga ik dus voorlopig even proberen.
-  MAX colors Professional Baked Eyeshadow - Black & Beide no 472
Mooi baked eyeshadow palette met 4 prachtige tinten oogschaduw (wit/donkerblauw-grijs-zilver/donkerpaars/zwart). Het palette komt van de Action af en kostte maar €1,29. Er zijn een stuk of 6 varianten (zoals wit met blauw/bruin/roze met oranje-bruin/wit met roze) Ik heb al op een aantal blogs gelezen dat deze palettes erg goede pigmentatie hadden en ik was wel erg benieuwd. Ik had het dan wel niet nodig maar kon het toch niet laten... Ik kan de action gewoon niet in zonder iets te kopen! Ik heb trouwens wel een nieuw record met Action aankopen, namelijk dit palette en een pak kauwgom! So very little...
- Goudkleurige ketting met een grote goudkleurige libelle hanger
Ik was helemaal weg van deze ketting, en nog een paar kettingen eerlijk gezegd (die ik ook mee genomen heb...). Hij komt van de Accessorize uit de V&D waar ze (ook al) flinke sale hadden! Ik heb dan ook hele fijne prijsjes betaald voor deze ketting en de andere 3 :) Ik houd van de Accessorize, maar vind ze een beetje duur en koop er dus normaal niks.
- H&M haarclips met rode en zwarte bloemen
Ik houd van bloemen in mijn haar! Vooral met een krokedillenbekclipje, helemaal fijn! Ik heb al wat kleurtjes maar nog geen rode of zwarte (1 rood-rozige die erg groot is) dus nouja, meenemen! Ik ben e gele en roze bloemen al misgelopen dus dat gebeurt me niet nog een keer...


Nou, en dit is dus het 3e item die ik bij de New Yorker gekocht heb. De foto is niet zo duidelijk, maar you get the point. Is het niet een geweldig shirt? Echt helemaal mij!! Ik weet zeker dat die vriendin van me en ik nog genoeg lol gaan hebben hiermee.


Tadaaaa! Verrassing! De tweede Kruidvat die we vandaag tegenkwamen had de nieuwe Essence LE collectie '50's girls reloaded'! Eindelijk :D Ik ben zo blij met die translucent loose powder 01 Ahoy! !!! Het was moeilijk om een translucent loose powder te vinden in de winkels, maar nu heb ik er eindelijk een :) Verder had ik interesse in de lipsticks, maar de nagellakjes en de eyepencils bleken toch ook best interessant! De duo eyeshadows vond ik ook wel leuk maar meer om de licht beige kleuren die erin zaten en eigenlijk helemaal niet om de blauw tinten.... Ik heb dan ook 1 lipstick mee genomen en 1 nagellak en 1 eyepencil. Dit zijn de koraal-achtige kleur lipstick 02 I'm Sailing (heerlijk kleurtje!), de beige-zilverkleurige nagellak 04 Love Me Tender en eyepencil 03 Love Me Tender. Ik ben helemaal blij met deze aankopen!
Ik moet nu wel zeggen dat ik achteraf wat meer tijd had willen/moeten/kunnen besteden aan het goed bekijken van de complete LE collectie. Ik heb namelijk maar gauw wat dingen geswatcht, was teleurgesteld dat ik 1 beige tint zo geweldig vond van de oogschaduws maar al veel te veel had gekocht vandaag en dus het duo moest laten staan (vond de blauwe swatch niet zo geweldig). Ik raakte helemaal verliefd op de lipstick en de nagellak. De eyepencil is een erg welkome aanvulling op mijn eyepencil collectie, een mooi bruin-grijzig (ben even het woord dat ik zoek kwijt) kleurtje dat lekker aanbrengt, en heb deze producten dan ook gauw meegenomen. Volgende keer kijk ik nog eens goed, want toen ik thuis kwam kon ik me eigenlijk niet alle nagellakjes meer herinneren en die lichtblauwe zag er ook wel heel leuk uit op de pers foto's....


Ik heb trouwens nog een ongelukje gehad vandaag :( Heel erg jammer, maar ik ben een deel van een van mijn favoriete paar oorbellen kwijt geraakt! Mijn sjaal bleef steeds aan mijn oorbellen haken (of andersom, mijn oorbellen bleven steeds aan mijn sjaal haken, misschien hadden ze het ook koud?) en ik heb nietsvermoedend aan mijn sjaal getrokken, waarbij ik dan wel weer erop lette dat ik nog wel mijn oorbel in had. Niet eraan gedacht dat hij natuurlijk ook kapot kon gaan in plaats van helemaal kwijt!!! Stom stom stom :(