maandag 18 juli 2011

Today's Nails: Catrice Miss Piggy Reloaded vs Essence Flamingo Rose


Ik was eens door mijn nagellak stash aan het rommelen en opeens viel er me iets op: twee lakjes leken wel heel erg veel op elkaar! Ik heb het over een lakje van Catrice, 'Miss Piggy Reloaded' en een lakje van Essence, uit de Show Your Feet collectie, 'Flamingo Rose'. Beide lakjes zijn een zoete roze tint met lichte shimmer. Ik heb beide lakjes eens uitgeprobeerd op mijn nagels, om en om, en van beide twee lagen aangebracht.


Ik heb hier het Catrice lakje aangebracht op mijn wijs- en ringvinger, en het Essence lakje op mijn duim, middelvinger en pink.

Wat mij opvalt is dat het Catrice lakje heel dun is en in 2 lagen maar nét dekt, 3 lagen was misschien verstandiger geweest. Het Essence lakje dekt dan wel weer heel goed, en daarvoor was 1 laag waarschijnlijk al voldoende geweest.
De shimmers vallen best op als je naar het potje kijkt, maar als je gelakt hebt vallen de shimmers een stuk meer op in het Catrice lakje dan in het Essence lakje. Je zou bijna kunnen zeggen dat het Essence lakje zelfs zonder shimmer is op je nagel.

Het Essence lakje is trouwens uit de Show Your Feet collectie, en ik moet zeggen dat dit lakje me een stuk fijner lijkt voor op mijn tenen dan die van Catrice! Dekkend in 1 laag is erg fijn gezien het meer gedoe is om je tenen te lakken dan je vingers (voor mij in ieder geval). Verder hoef ik eigenlijk ook geen shimmer in de nagellak op mijn tenen. Ik vind dit het perfecte kleurtje voor op mijn tenen! Ik heb ook een dergelijke tint van de Hema, btw, en die gebruik ik al heel lang voor op mijn tenen, ik blijf het toch de leukste kleur vinden.