zondag 31 juli 2011

Today's Nails: China Glaze vs Catrice


Toen ik gisteren dit prachtige lakje van China Glaze uit de envellop haalde, en het eens swatchte op mijn nagel en op mijn nail wheel (ook nieuw :)), bedacht ik me ineens iets. Had ik niet pas een lakje gekocht van Catrice dat hier stiekem wel heel veel op leek? Vandaar dat ik eens de twee lakjes naast elkaar heb gezet en ze om en om geswatcht heb om te kijken of er sprake is van een dupe!

De lakjes zijn trouwens China Glaze - 667 Wagon Trail en Catrice C02 Welcome To The Jungle uit de huidige LE, Papagena.


Dit zijn ze dan. Ik heb de lakjes om en om op mijn nagels aangebracht, ik ben begonnen met op mijn duim China Glaze, dan op mijn wijsvinger Catrice, op mijn middelvinger weer China Glaze, ringvinger weer Catrice en als laatste op mijn pink China Glaze.

Zoals je kan zien is het Catrice lakje een stuk lichter dan het China Glaze lakje. De Catrice lak is een mooi donker, mosgroen met heel veel, hele kleine (volgens mij 'multicolour') shimmers erin. Als je je vingers beweegt verandert de kleur een beetje, soms lijkt het wel (bijna) zwart en soms wordt hij vrij licht (niet veel lichter dan op de foto hoor). Het China Glaze lakje heeft dit allemaal ook, alleen is het veel meer een heel donker groen tot zwart lakje waarin/waarover je een prachtige glans van goud-groen ziet. De shimmers en deze reflecties geven het lakje veel diepte en maakt het ook veel intenser dan het veel 'plattere' Catrice lakje.

De lakjes lijken heel erg veel op elkaar maar zijn dus toch ook anders. Ondanks dat ze dus op elkaar lijken ben ik blij dat ik ze allebei heb! Ik vind het Catrice lakje geschikter voor in de zomer dan het China Glaze lakje omdat het lichter van kleur is, maar eerlijk gezegd vind ik het China Glaze lakje vele malen mooier!
Het is zo'n mooie donkere, intense kleur! Echt een heel apart lakje, vooral doordat het veel meer 'effect' heeft dan het Catrice lakje. Lekker chique, ook!



Nou nog eens iets anders, wat de hel is er aan de hand met de dop van dit Catrice lakje??!! Heeft iemand misschien ook dit lakje, of een andere van de Catrice Papagena LE? Gebeurt dit bij jou ook? :S
Ik was al van mening dat hoewel het een heel mooi ontwerp is zo, die matte dop met die leuke typografie, dat het er niet erg betrouwbaar (als in duurzaam, lang meegaand, stevig... ben even het juiste woord kwijt :P) uit zag. Ik had er al een klein krasje op zitten geloof ik, maar op de een of andere manier is heel de zwarte laag op de dop nu aan het barsten :S Ik heb er geen rare dingen mee uitgehaald, de dop is ook niet in contact gekomen met bijvoorbeeld nagellak remover, crème, nagellak zelf of wat dan ook... Vreemd! Hier mag Catrice wel eens naar kijken van mij!


Edit: Op deze post terug kijkend vind ik de foto's eigenlijk helemaal niet duidelijk hoe de kleuren nou echt zijn. Ik zou heel graag verder willen kunnen inzoomen met mijn camera maar dat kan helaas niet. Ik heb wel een macro schroeflens maar die doet eigenlijk ook niet zoveel (zucht). Ik ga hopelijk binnenkort een extra schroeflens kopen! :D