woensdag 6 juli 2011

Shoplog: 2x Kruidvat + Personal About Body & Beauty + Catrice Papagena


Ja hoor, alweer een shoplog... Gisteren en vandaag ben ik even langs de Kruidvat gegaan, helaas was de nieuwe LE van Essence er nog niet. Gelukkig die van Catrice wel, en vandaar dat ik daar nu wat van kan laten zien!

Sinds kort is mijn interesse in body & body (verzorging en make-up) weer terug (hoewel mijn interesse voor make-up er altijd wel is geweest hoor) en wil ik wat meer moeite doen om mezelf goed te verzorgen. Ik gebruik al jaren een shampoo, crèmespoeling en douchegel onder de douche en heel soms een bodylotion, heel soms een dagcrème en sinds een jaar gebruik ik een hydraterende crème op mijn armen ivm exzeem. Nou wilde ik daar toch nog een schepje bovenop doen dus sinds een tijdje gebruik ik mijn dagcrème weer. Helaas was deze al half op (en een beetje gedateerd eerlijk gezegd, schaam schaam) en helaas zit hij niet meer in het gebruikelijke assortiment van Nivea.
Vandaar dat ik vandaag de kans greep in de Kruidvat om eens wat nieuws uit te zoeken! Ik heb het niet zo op al die anti-rimpelcrèmes, het lijkt me een beetje gek om daar nu al mee te beginnen, ik ben pas 22!!! Sowieso heb ik dan het gevoel dat ik een crème pak die ik helemaal niet nodig heb. Vandaar dat ik ben gegaan voor een matterende gel-crème, namelijk 'Control Shine' van de visage pure effect lijn van Nivea. Verder heb ik ook een 'All-In-1' extra diepreinigende gel en een 'Clean Deeper' dagelijkse reinigingsscrub meegenomen. Waardoor ik met mijn aankopen mooi mee kon doen aan de 2+1 gratis + gratis zomerpakket actie van Nivea die nou al een tijdje bij de Kruidvat loopt. Lekker toch :P
Nou moet ik zeggen dat ik pas geleden ook een body scrub van de H&M, een facescrub van de Action en een facewash van Olaz heb gekocht, maar ik wilde nu even weer wat van Nivea gaan gebruiken.

Verder vond ik gisteren een hele leuke grote mok bij de AH, perfect voor al mijn make-up kwasten! Ik had namelijk nog op mijn No Buy-uitzonderingen lijstje staan dat ik 1 pennenpot voor dit doel mocht kopen, ik kon mijn oude overige potten namelijk niet meer vinden en sowieso had ik liever een stevigere, van keramiek. Ik ben helemaal verliefd op het leuke, vrolijke fruit-design. Perfect dus!


Ennn ja hoor, óók make-up gescoord, hoekanhetookanders. Gisteren heb ik uitgebreid geneusd in de Catrice LE Papagena spullen in de Kruidvat, en koos ik voor de volgende producten:
- Absolute EyeColour eyeshadow palette C01 Rumble In The Jungle
- Absolute EyeColour Eyeshadow palette C02 Birds Of A Feather
- Ultimate Nail Lacquer C02 Welcome To The Jungle

De kleuren in de palettes vond ik echt leuk en de swatches zagen er goed uit, verder vind ik dat lakje Rumble In The Jungle echt een bijzondere kleur! Ik was vast niet de enige die dat dacht, ik had namelijk de laatste alweer te pakken!
Eigenlijk wilde ik ook de blush sticks kopen, maar na deze geswatcht te hebben heb ik er toch voor gekozen ze te laten staan (en was de keuze om allebei de palettes te nemen ook een stuk makkelijker). De lipsticks vond ik trouwens erg tegenvallen, ze gaven alleen wat glans en nouja daar heb ik al andere dingen voor. Ze zagen er wel echt heel gaaf uit, net snoepjes! :P Verder vond ik de 'Gold Nuggets' wat te extreem om echt zo in mijn gezicht te gebruiken, en oogschaduw heb ik al in die kleur. De andere kleuren nagellak vond ik niet zo heel bijzonder(legergroen vond ik eigenlijk nog wel leuk maar leek me niet zo mooi bij mijn huid ofzo).
Verder twijfelde ik over de eyeliners, ze hadden sowieso alleen nog groen in die Kruidvat waar ik gisteren was.

Nou, toen heb ik nog 2 Essence LE @Holographics.com crème oogschaduws uit de grabbelbak gevist, 1 euro per stuk! Eigenlijk ben ik helemaal niet van de crème oogschaduws maar ik vond deze toch wel lekker voelen op mijn huid en nouja, voor 1 euro... (deze vallen nog net in mijn No Buy uitzonderingen ivm dat ik uitzondering maak voor LE's... Sneaky, I know)
- Essence LE @Holographics.com holographic eyeshadow 02 Lilac
- Essence LE @Holographics.com holographic eyeshadow 03 Prism@tic White
Let er trouwens niet op dat er 'tester' op deze twee potjes staat/heeft gestaan, ze zijn namelijk ongebruikt, kennelijk had de Kruidvat een boel testers over!
Eigenlijk wilde ik ook een lipgloss uit deze LE meenemen, de roze (weet de naam niet meer), die vond ik namelijk toch ook wel heel erg mooi... Maar toen moest ik toch even nadenken van mijzelf of ik hem wel echt zou gebruiken en nouja, ik ben eigenlijk niet zo van de lipglossen en die ik heb zijn ook al vrij shimmerig/glitterig en veelal rozetinten dus ik heb het toch niet gedaan.
Om dan meteen even het excuus te geven waarom ik die twee crème oogschaduws wel nodig zou hebben; ik wil het zo graag weer eens uitproberen en op een donker paarse crème oogschaduw van 8 jaar geleden (of langer??) heb ik er geen meer. De kleuren zijn erg mooi en ik wil graag ook af en toe wat lichtere looks kunnen creeëren, en deze vind ik daar dan erg geschikt ook (ook snel te gebruiken).

En vandaag was ik weer in de Kruidvat (een andere), om alweer teleurgesteld te worden dat de nieuwe Essence LE collectie er nog steeds niet is!!! Toen ben ik toch nog maar een keer gaan kijken bij de Catrice LE Papagena spullen en heb ik toch nog de twee eyeliners gekocht, namelijk;
- Eyeliner pen C01 White Eyes
- Eyeliner pen C02 Papa-Greener
Ik vond ze namelijk wel leuk omdat het een soort stiften zijn, net zoiets als de lipstain eigenlijk! En nouja, zoiets heb ik nog niet + de kleuren zijn mooi dus nouja... Ik heb alles wat ik van deze LE zou willen!

Verder stond ik nog te kijken bij het Gosh rek, ik zag een leuke knalroze nagellak uit de nieuwe lakjes en een mooie crème korale blush, maar heb er toch vanaf gezien. Plus ik had ook al 2 of 3 andere lakjes van Catrice en Essence terug gezet dus ik ga al vooruit sinds mijn No Buy! ^^