dinsdag 9 augustus 2011

Budget Tip: Leuke Opbergmanier Voor Oorbellen!


Ik wilde al heel erg lang een molentje voor mijn oorbellen. Niet alleen gewoon omdat ik het een leuke en handige manier vind van het opbergen van mijn sieraden, maar ook omdat ik al een hele tijd bezig ben met het maken van sieraden en ik eigenlijk wel eens écht wil gaan starten met het verkopen van mijn 'werk'. En dus zou zo'n molentje wel leuk zijn om oorbellen in te hangen op een kraam.

Helaas is het door omstandigheden nog niet zo ver gekomen dat ik na de eerste keer een kraam hebben gehuurd op een markt er veel verder mee ben gekomen en mijn webshop schiet ook nog niet op. Toch kon ik het niet laten om dit molentje te bestellen toen ik het tegenkwam op Ebay. Ik bedoel, het is werkelijk spotgoedkoop voor zo'n ding! Normaal betaal je er minstens 20 euro voor en ik had hem hier voor zo'n 6 euro, echt een spotprijs naar mijn mening! (deze verkoper)

Het was dus nog wel even afwachten naar de kwaliteit, maar nu ik hem ontvangen heb en ook in gebruik, kan ik zeggen dat het een mooi ding is. Hij was een beetje verbogen door de reis, maar dat was zo verholpen. Even rechtbuigen en voilá!

De prijs is ondertussen wat verhoogd, maar het blijft een goede prijs. Ik kan je dit product echt aanraden mocht je nog iets zoeken om je oorbellen in op te bergen!
Het ontwerp van het molentje is vrij simpel, het is van metaal dat glanzend zwart is gespoten en is heel erg stevig. Het molentje bestaat uit 2 delen, namelijk de standaard en het molen-gedeelte zelf. De standaard is gewoon een lange staaf met onderaan 3 pootjes met bolletjes aan de onderkant. Het molentje zelf is ook vrij simpel, en kan je heel makkelijk over de standaard heen schuiven. Het heeft ook 3 mooie krullen boven op waaraan het ronde gedeelte vast zit aan de dop op de standaard.


Bij mij hangt hij nu al vol, en ik moet daar dan wel even bij zeggen dat dit nog niet eens 1/4e van mijn totale stash oorbellen is, en dan heb ik het nog niet eens over oorknopjes... Verder vind ik dat de wat langere oorbellen er niet mooi in staan, omdat die dan over de volgende rij heen hangen, maar dat is mijn persoonlijke mening en misschien vind jij dit helemaal niet erg. Sowieso wist ik van te voren dat niet alles erin pastte qua aantal maar ook qua grootte. Ik wilde graag dmv dit molentje een deel van mijn oorbellen meer in het zicht plaatsen, want het is gewoon vrolijk plus zo zie ik beter wat ik heb en pak ik hopelijk eens naar een ander paar oorbellen dan normaal. Het zou jammer zijn als al die leuke oorbellen in de vergetelheid zouden raken!


In het kort:
- Het molentje is 31,3 cm hoog en 14,9 cm breed.
- Er zitten 144 gaatjes in, wat dus goed is voor 72 paar oorbellen.
- Het molentje kost €8,45 inclusief verzendkosten (die zijn namelijk gratis)
- Langere oorbellen (vanaf 5/5,5 cm) hangen over de volgende rij heen
- Grote kans dat je molentje een klein beetje verbogen bij je aankomt, maar dit is heel makkelijk te verhelpen, vraag desnoods je vriendje, je broer of je vader om even te helpen.


Deze ebay verkoper heeft trouwens ook andere leuke producten zoals nagellak, nail-art kwastjes en weet ik veel wat nog meer! Kabeltjes, muizen, sieraden...