vrijdag 19 augustus 2011

Review: Gosh Lippotloden


De Gosh oogpotloden kwamen al eens langs en ik vond het tijd voor een review van de lippotloden. Oorspronkelijk kocht ik 1 lippotlood (de bovenste) ooit want ja, dat hoorde er ook bij, een lippotlood. Maar eigenlijk gebruikte ik hem niet. Niet voor mijn lippen in ieder geval, maar het was een goede vervanger voor een rood of roze tint oogpotlood want die kon ik nergens vinden, het waren altijd lippotloden. Uiteindelijk heb ik recentelijk nog eens twee lippotloden van Gosh gekocht (in de sale), en eigenlijk om dezelfde reden: ik gebruik geen lippotloden op mijn lippen maar ik wilde heel graag rode en roze tinten oogpotloden en omdat ik die niet kon vinden heb ik deze er maar voor in de plaats meegenomen.


Je ziet hierboven de swatches van de drie lippotloden van Gosh die ik in mijn bezit heb. Het is net een andere volgorde dan de eerste foto, foutje van mezelf.

Van links naar rechts:
Gosh Velvet Touch Lipliner Waterproof - Glam Pink
Gosh Lipliner - Pink
Gosh Velvet Touch Lipliner Waterproof - Hot Tomato

Je ziet al aan de benaming dat 1 van de drie potloden anders is. Dit is namelijk een vrij oud lippotlood. Geen idee wanneer ik hem gekocht heb, maar het is in ieder geval een tijdje geleden. De andere twee lippotloden heb ik ergens het afgelopen half jaar gekocht, ik weet eerlijk gezegd niet meer of deze kleuren nog in het assortiment van Gosh zitten.

Glam pink is een lekker knal roze kleur, Pink is meer een roos-roze kleur en Hot Tomato is donker rood.

Glam Pink en Hot Tomato zijn dus uit de Velvet Touch Waterproof lipliner lijn van Gosh. De andere lipliner, Pink, heeft geen extra benaming en bij het swatchen kon ik ook wel merken dat dit een verouderde versie is. De lipliner brengt namelijk vrij stroef aan, terwijl de Velvet Touch Lipliners heel soepel en zacht aanbrengen. De kleur van de Velvet Touch Lipliners is ook veel intenser. Hoewel de Velvet Touch Lipliners lekker crème-ig zijn en echt over de huid glijden, is het denk ik ook moeilijker om met deze potloden een heel precies lijntje aan te brengen. Gelukkig is dit bij de lippen wat minder erg dan bij de ogen. Je kan met de potloden uit de Velvet Touch lijn heel goed je lippen invullen met kleur, en het voelt ook helemaal niet vervelend aan. Het oude potlood, de gewone lipliner, werkt daarentegen vrij stroef en het is een stuk moeilijker om hiermee op prettige wijze geheel je lippen in te kleuren. Dit potlood is echter wel weer handiger voor de wat strakkere lijnen.

In the end ben ik toch wel blij dat Gosh met de Velvet Touch lijnen is gekomen, zowel de oogpotloden als de lippotloden zijn erg fijn. En eerlijk gezegd vind ik deze potloden precies hetzelfde, op de kleuren na. Als je dus nog zoekt naar een oogpotlood in een rood of roze tint, kan ik je aanraden om naar deze lippotloden van Gosh te kijken, mocht je gewoon geen oogpotloden kunnen vinden in deze tinten (zoals ik heb gedaan dus).