dinsdag 9 augustus 2011

Personal: Bloggin'


Ik begon dit blog een paar maanden geleden met het idee te gaan bloggen over een gevarieerd aantal onderwerpen. Make-up looks, reviews, shoplogs, outfit looks, nagellak swatches, nail art, maar ook over mezelf, lifestyle, mijn mening over dingen, leuke tips, muziek, school, kunst, dagjes uit, tips, tv series, films, sieraden, mijn webshop, tutorials, aanraders, DIY's, creatief zijn, en weet ik veel wat nog meer. Best gevarieerd dus al zeg ik het zelf.

Als je een beetje door mijn blog hebt 'gebladerd' valt op dat het eigenlijk vooral over make-up, nagellak en shoppen gaat.

Niet precies wat mijn bedoeling was dus.

Het blijkt dat ik toch wel moeite blijf hebben om echt te schrijven over wat ik wil. Het blijft toch makkelijker om even een make-up product te reviewen. Ik blijf bijvoorbeeld ook niet erg tevreden over de foto's die ik maak maar het lukt nog niet zo goed enzo. Ik blijf proberen.

Dus, als je mijn blog een beetje saai vind, blijf nog even hangen, want ik ben echt van plan om me ook wat meer op andere onderwerpen te focussen en meer moeite te gaan stoppen in het schrijven. Maar het blijft voor mij heel moeilijk om een bericht niet gewoon in 1 keer te typen maar het echt over langere tijd te bewerken. Dat heeft te maken met onder andere gewoon hoe ik ben, dat ik nog niet zo heel ervaren ben met schrijven zelf, nog vrij onzeker erover kan zijn, soms gewoon geen geduld genoeg heb, maar ook aan dat ik heel weinig energie heb en ook nog eens een informatie verwerkingsstoornis heb, namelijk de autisme spectrum stoornis pdd-nos (which also explains waarom ik soms een beetje warrig en langdradig/erg gedetailleerd kan zijn in mijn blogs...).


Om een begin te maken met het aanbreken van andere onderwerpen, om so to speak het ijs te breken voor mijzelf, begin ik daarom met het posten van deze blogpost. Over mijzelf, over mijn gedachten. Ik ben van plan een aantal wekelijkse artikelen te starten over bijvoorbeeld, mijzelf. Elke week wil ik dan over een ander stukje van het geheel schrijven. Of gewoon een ander onderwerp maar met dezelfde insteek, if that makes any sense. Bijvoorbeeld een spam away topic de ene keer voor leuke boeken, dan voor blogs en dan voor muziek?
Verder wil ik dus ook bijvoorbeeld over mijn opleiding schrijven maar nouja, het is nu vakantie dus ik kan er niet echt veel recents over vertellen, ook omdat ik op het moment niet erg creatief bezig ben met dingen maken en tekenen etc. Toch komt dit ook op dit blog in de toekomst.

Natuurlijk blijf ik ook lekker over make-up, nagellak en andere beauty-dingen schrijven! Ik ben afgelopen week trouwens begonnen met het mezelf aanleren om artikels vooruit te schrijven zodat ik elke dag minstens 1 artikel kan posten, in plaats van de ene dag 4 dingen te plaatsen en vervolgens 3 dagen niets. Dat lijkt me al een stuk beter voor de structuur en voor mijn eigen overzicht :)

In de nabije toekomst zal ik dus beginnen met het wekelijks posten van op zijn minst een personal update, en zal ik ook nog verder ingaan op bijvoorbeeld mijn pdd-nos zodat een beetje duidelijk wordt wat het is.

Hope to see you around! X