maandag 22 augustus 2011

Review: P2 100% Red Lipstick Pencil


Toen ik een dagje in Duitsland was, nam ik dit mooie lippotlood van het leuke budgetmerk P2 mee. Het merk P2 is helaas niet in Nederland verkrijgbaar, dus mocht je een keer in Duitsland komen, kijk er echt even naar! P2 is verkrijgbaar in de DM, dat is een Duitse drogist zoals bij ons de Kruidvat (maar dan wel een stuk netter!).

Het potlood is dus van het merk P2 en komt uit de LE collectie 100% Red. Het is een True Explosion lipstick pencil en deze heet 020 Burning Red. Ik dacht eigenlijk dat het om een lippotlood gaat maar zoals je merkt is het dus echt een lipstick potlood!


De lipstick brengt heel soepel aan, het potlood is lekker zacht en creamy, zoals een gewone lipstick. Toch is het iets vaster dan een gewone lipstick, en ik vind het ook heel fijn aanbrengen, zo als een potlood! Het is een stapje tussen lippotlood en de gewone lipstick die we allemaal kennen. Zo mogen er meer komen!

De kleur is vuurrood en komt heel goed over op de lippen. Hij is heel erg goed gepigmenteerd, wat wel weer betekent dat je hem eigenlijk maar in 1 gradatie kan aanbrengen, je kan de kleur dus niet opbouwen. Hoewel dat voor sommigen misschien een nadeel is, vind ik dat niet waar bij dit product. Het is erg fijn dat het potlood de kleur meteen zo goed aanbrengt, dat maakt het gebruik ervan lekker snel en simpel.


Het is echt zo'n mooier knalrode kleur!

De lipstick is erg creamy en blijft zo aanvoelen op je lippen. Ik vind dit persoonlijk erg fijn want dan zijn mijn lippen niet zo droog en blijven mijn lippen lekker soepel en zacht. Het nadeel is dat de lipstick niet zo heel erg lang blijft zitten (maar dat doen lipsticks eigenlijk nooit bij mij) en blijft afgeven.

De volgende foto is een foto van mijn lippen nadat ik de lipstick al even op mijn lippen had en ik ondertussen ook mijn avondeten heb gehad. Nee, wees niet bang, geen etensresten - ik eet vrij netjes en ik heb natuurlijk ook even gepoetst. Je kan zien dat de lipstick niet helemaal weg is, maar mooi rood is anders. De lipstick is in de creases in mijn lippen blijven zitten en is verder grotendeels weggeveegd.


Uiteindelijk blijft de lipstick dus niet lang zitten en blijft hij afgeven, maar hij is toch wel erg mooi en geeft goed pigment af en is handig in gebruik. Een blijvertje dus!