zaterdag 20 augustus 2011

Look Of The Day: Pink Leopard (+How-To!)

Vandaag eindelijk eens een extreme look! Ik houd van extreme looks maar de laatste tijd maak ik ze eigenlijk niet zoveel meer, erg jammer!

Ik heb nog nooit een dierenprint look of nail-art gedaan, en dus was het eens tijd om de luipaardvlekjes uit de kast te trekken. Het resultaat is niet perfect maar ik heb deze look dan ook midden in de nacht op mijn gezicht zitten schilderen, je kan je voorstellen dat het dan iets minder goed gaat dan overdag. Geen excuses hoor, ik moet ook nog veel oefenen en leren!


Ik zal meteen even uitleggen hoe ik dit aangepakt heb:

Ik ben begonnen met het reinigen van mijn gezicht dmv een facewash. Lekker fris en zo is mijn huid een stuk minder vettig na een lange dag vanalles doen! Zo blijft je make-up een stuk beter zitten en ziet het er allemaal ook mooier (lees: minder vettig) uit. Helaas glimt mijn gezicht toch nog flink, maar goed. Het voelt op zijn minst beter.

Hierna heb ik een witte schmink gepakt (die ik gekocht heb op Castlefest). Ik heb een make-up sponsje (van de action) natgemaakt en hiermee de witte schmink op mijn ooglid aangebracht, en uitgeveegd tot aan mijn wenkbrauw, in een punt opzij naar de buitenkant van je gezicht en ook onder mijn oog heb ik wat wit aangebracht. Je moet zelf kiezen of je dit heel rommelig (vlekkerig) wilt of heel strak. Ik ben gegaan voor een wat licht vlekkerige basis, dit leek me beter passen bij de vlekjes die ik erna zou gaan aanbrengen maar achteraf is het allemaal niet zo intenst geworden als mijn bedoeling was en had ik toch beter een wat egalere basis aan kunnen brengen met het wit. Ik zou dan de randen wel mooi uitblenden.
Als je geen witte schmink hebt, kan je ook een witte oogschaduw gebruiken, gebruik dan wel een oogschaduw basis over het gehele gebied waar je de oogschaduw gaat gebruiken en breng de oogschaduw nat aan zodat hij goed pigment afgeeft en je ooglid vrij intens wit wordt.
Toen pakte ik er een fel roze oogschaduw bij, die ik met een nat kwastje heb aangebracht over de witte basis heen. Ik maakte vlekken die varieren in grootte, op mijn ooglid heb ik meer roze aangebracht omdat me dit mooier leek ivm het openen en sluiten van het oog. Je kan je bewegend ooglid namelijk heel mooi beschilderen maar ja, als je je oog dan open doet zie je er niet zoveel van. Verder heb ik nog wat kleinere vlekjes gemaakt hier en daar.

En toen kwam de zwarte liquid eyeliner aan de beurt! Ik heb hiermee de vlekken afgemaakt. Zoek desnoods wat plaatjes op van luipaarden of zelfs van andere make-up versies met luipaardvlekjes en kijk hoe dit er echt uit ziet. Alles uit je hoofd doen valt namelijk vaak heel anders uit, veel onnatuurlijker!
maar goed, maak streepjes en boogjes die varieren in dikte om en over de roze vlekken heen, je kan er ook een paar zonder roze maken en ook wat losse vlekjes en streepjes kun je hier en daar toevoegen om alles meer tot een geheel te maken en wat op te vullen. Blijf goed opletten wat je doet, welke vorm deze ooglook krijgt! Controleer regelmatig door je oog te openen en te sluiten goed in de spiegel te kijken. Ik ben nu gegaan voor een vorm die onder en boven het oog vrij rond is en die met een wat afhangende punt naar de buitenkant van mijn gezicht steekt, maar je kan natuurlijk ook een veel geometrischere vorm maken die driehoekig is of juist rond. Of maak het allemaal veel organischer en laat alles meer in je gezicht/andere make-up overlopen.

Let trouwens wel goed op dat je je oog niet open doet terwijl de make-up, en dan met name de eyeliner nog nat is op je bewegend ooglid, want anders geeft het af!
Het meeste werk is al gedaan maar nu komt een voor sommigen ook nog tricky gedeelte, de eyeliner rond het oog. Pak weer je liquid eyeliner, of nu juist een gel eye liner, wat je maar fijn vindt om te gebruiken, ik zou gaan voor een liquid of gel eyeliner omdat je daar een strakker lijntje mee kan maken dan met een potlood, maar het is natuurlijk jouw keuze. Verder moet je hierbij natuurlijk wel opletten of het bij de rest van de ooglook past, ik zou daarom dan ook gaan voor gewoon dezelfde eyeliner als van de vlekjes. Maak een mooie punt aan je oog met de eyeliner, een zogenaamde cateye. Ik wilde de mijne wat puntiger maken maar ik vond het toch erg moeilijk om scherpe randen te houden, plus er zat ook nog eens een vlekje in de weg. Je moet deze look dus wel goed plannen anders gaat alles door elkaar heen!

Finish met lekker veel zwarte mascara en werk je wenkbrauwen nog even bij met een wenkbrauwpotlood.

Ik had zelf nog heel graag nepwimpers willen aanbrengen, maar ik kon de mijne niet meer vinden! :(