vrijdag 12 augustus 2011

Tip: De Handigheid Van Een Basecoat

Jarenlang lakte ik mijn nagels vrolijk in alle kleuren van de regenboog. Jarenlang had ik eigenlijk geen idee van base coats en top coats. Jarenlang had ik áltijd nagellak op want mijn nagels gaan heel erg trekken als ik ze schoon heb gemaakt en er geen nagellak meer op zit.
Af en toe gebruikte ik wel verschillende nagelversterkers/verharders/repair-lakjes. 

Na jaren nagellak gebruikt te hebben ontdekte ik ineens dat mijn nagels eigenlijk best geel waren. Wat gek, zo geel? Wat zou het kunnen zijn? Schimmel nagels? Gelukkig las ik er al gauw wat dingen over op internet, en heb ik de oplossing gevonden.

Langzaam maar zeker beginnen mijn nagels minder geel te worden, en dat allemaal dankzij het gebruik van een base coat!

Ik heb ondertussen al een paar verschillende base coats die ik afwissel, mijn eerste die ik echt gebruikte was er een van de HEMA, daarna heb ik er een van de DA gekocht en nu heb ik er ook een van Essence. Die van de HEMA was best fijn maar ik vond hem toch niet zo prettig werken (ik weet eigenlijk al niet meer zo goed waarom precies, maar ik zal hem binnenkort nog eens gaan proberen!). Die van de DA en Essence wissel ik af want die vind ik allebei best fijn werken.

Sinds een paar maanden breng ik altijd een base coat aan voordat ik mijn nagels lak, en het verschil is goed te zien. Verder maak ik mijn nagels extra goed schoon nadat ik nagellakremover gebruikt heb (plus ik gebruik een extra milde nagellakremover van P2), en ik merk dat mijn nagels tegenwoordig een stuk minder 'zeer' doen als ze schoon zijn, ze trekken veel minder.

Hieronder zie je hoe mijn nagels er nu 'naakt' en nagellak-loos eruit zien.


Excusez-moi voor de kapotte nagelriemen en velletjes. De foto is van een week of 2 geleden en ondertussen zien mijn vingers er een stuk beter uit! (dankzij het gebruik van Lush's Lemony Flutter en 2 heerlijke handcrèmes, 1 van The Body Shop en 1 van Rituals)


Je kan best goed zien dat mijn nagels vrij geel zijn, maar dat dat gelige er langzaam uit begint te groeien. Het is dus zeker een aanrader om een base coat te gebruiken elke keer als je nagellak op je nagels aanbrengt, want nouja, wie wil er nou gele nagels?

Veel mensen mogen geen nagellak op voor hun werk, of hebben er geen behoefte aan om constant een lakje op te hebben. Dan wil je natuurlijk wel dat je nagels er mooi uit zien. Daarbij komt nog eens dat veel lakjes niet 100% dekken en doorschijnen, dan wil je natuurlijk ook niet zomaar een gele nagel er door heen zien schijnen, of wel?!