donderdag 25 augustus 2011

Look Of The Day: Soft Summer (+How To!)


Ik had eens zin in een zomerse look, maar wel een die niet zo fel was maar juist vrij zacht van aard. Vandaar dat ik niet naar mijn BH Cosmetics palette greep, maar naar het palette dat ik heb van de H&M. Ik was hier ondertussen niet zo heel tevreden meer over omdat de pigmentatie niet súper geweldig is, maar ik heb hem herontdekt voor wat lichtere looks die wat gepaster zijn voor overdag. Nou moet ik wel zeggen dat ik deze look pas 's middags heb gemaakt, en ik zou niet meer naar buiten gaan maar toch.


How To:
Ooglook:
Ik ben begonnen met de lip & eye primer van BH Cosmetics. Deze primer is tot nu toe de beste die ik heb gevonden als basis voor mijn oogschaduw. De liquid oogschaduw basis van de Etos is ook erg fijn, maar ik heb liever een droge basis (met die van de Etos kun je soms wel fellere looks creëren). De primer heb ik met mijn vinger aangebracht, hij is vrij stroef maar doordat je vinger warm is smelt hij een beetje en kun je het mooi verdelen en uitvagen op je ooglid.

Hierna heb ik gekozen voor de gele oogschaduw uit het H&M palette, dat is de 2e kleur van rechts in de bovenste rij. Deze heb ik over mijn gehele bewegend ooglid aangebracht, in de crease, in de binnenste ooghoek en ook nog wat boven de crease.

Deze gele kleur heb ik naar buiten toe uitgevaagd en overlaten lopen in de witte oogschaduw die ik gebruikt heb als highlighter onder mijn wenkbrauw. Deze witte kleur is de 1e oogschaduw van links in de bovenste rij. Deze witte oogschaduw heb ik ook in mijn binnenste ooghoek aangebracht.

Hierna heb ik de koraalroze oogschaduw op mijn kwast gedaan, dat is de 1e oogschaduw van rechts in de bovenste rij. Deze heb ik aangebracht op mijn buitenste ooghoek, een deel ervan op mijn bewegend ooglid, een deel naast het oog dus bij de buitenste ooghoek en een deel onder de buitenste punt van mijn oog. Ook heb ik hem wat uitgevaagd naar buiten toe en in de gele oogschaduw die ik al aangebracht heb.

Verder heb ik de gel & brow mascara op mijn wenkbrauw aangebracht om mijn wenkbrauw in model te brengen en heb ik mijn wimpertang van de Hema gepakt en mijn wimpers gekruld. Een belangrijke tip bij het krullen van je wimpers is dat je je wimpers niet maar 1 keer moet krullen, je moet de tang een paar keer een stukje opschuiven op je wimpers (begin zo laag mogelijk en werk naar de uiteinden van je wimpers) zodat je wimpers echt een ronde vorm (bocht) maken en niet een soort omgeknakte hoek.

Als laatste heb ik nog een goede laag mascara aangebracht (ik gebruik standaard de Lashplus mascara van Catrice).


Gezicht:
Op mijn gezicht heb ik nog wat blush aangebracht (Catrice Mineral Soft Powder Rouge 120 Wild Rose, vergeten op de foto te zetten...) en op mijn lippen een leuke roze lipgloss genaamd 02 Pink Show van Catrice uit de Enter Wonderland LE.


Gebruikte producten:
H&M eyeshadow palette Vanity Fair Eyeshadows
Catrice LE Enter Wonderland lipgloss 02 Pink Show
Catrice Lash Plus mascara
P2 Define your lip line! lip liner
Essence lash & brow gel mascara
BH Cosmetics Lip & Eye primer
Catrice Mineral Soft Powder Rouge 120 Wild Rose


Heel mijn gezicht zit nu trouwens onder de glitters uit de H&M oogschaduw... Oh was dat dan de reden dat ik dit palette niet zo vaak gebruikte.... :P