maandag 8 augustus 2011

Today's Nails: Essence 51 Mellow Yellow VS. Itself?


Laatst was ik in Den Haag met mijn ouders en natuurlijk moest ik even de Kruidvat in om even rond te snuffelen bij de sale bakken en make-up rekken. Ik keek bij de Essence lakjes en toen zag ik ineens het lakje genaamd 51 Mellow Yellow. Een leuk lichtgeel lakje met flinke shimmer. Shimmer? Huh?
Ik pakte het lakje uit het rek en keek nog eens goed, en controleerde de naam. Ja, echt, heel licht geel met shimmer en het was écht nummer 51 Mellow Yellow. De andere lakjes in die rij waren allemaal precies zo, ik denk dat er nog wel een stuk of 8 stonden. Wat gek! Dit lakje had ik al, en ik meende toch echt dat het gewoon licht geel was, en crème, zónder shimmer! (hoe vaak kan ik het nog zeggen?) Daar wilde ik meer over weten en dus nam ik het mee.

Thuis aan gekomen was ik mijn zekerheid een beetje verloren en twijfelde ik nogal of ik niet het verkeerde lakje voor me had in gedachten, maar toen ik door mij stash groef naar het lakje, werd mijn vermoeden bevestigd. Het is echt anders! Ik weet van Catrice dat ze een aantal kleurtjes hebben vernieuwd en dat die kleuren heel anders uitvallen dan de oude kleuren (geef ze dan een nieuwe naam en nummer...??), maar over Essence had ik dit nog nooit gehoord. Nouja zeg!

Hier heb ik even de lakjes om en om op mijn nagels aangebracht:


Echt heel erg anders, toch? Hoe kan dit nou hetzelfde lakje zijn? Ik besef me dat de foto niet zo duidelijk is (ik ben hard aan het oefenen, maar zoals de meeste bloggers wel weten is het lastig om shimmer op de gevoelige plaat te krijgen) qua het laten zien van de shimmer, maar je kan in ieder geval wel goed zien dat de kleur erg verschilt! Het lakje wat ik al had (middelvinger en pink) is mooi crème geel, een pastel variant van citroengeel, en het andere lakje (wijsvinger en ringvinger) lijkt bijna wit! Het is echt héél erg licht geel met shimmer die zilver lijkt, maar als je goed kijkt is hij eigenlijk multi colour.

De lakjes lakken beide soepel, ze dekken in 2 lagen en de de droogtijd is normaal. Het zijn gewoon leuke, fijne budget nagellakjes uit de Colour & Go lijn van Essence, alleen zijn ze anders terwijl ze hetzelfde zijn.

Ik weet ook niet welke nou eventueel de nieuwe en welke de oude versie is. Later heb ik de versie met shimmer nog eens gezien in een andere Kruidvat, dus het was geen unicum in Den Haag.

En hier zijn nog even de doppen naast elkaar als bewijs dat ik niet gek aan het worden ben ;) (even je hoofd draaien, haha):


Komen jullie ook wel eens lakjes of make-up tegen waarvan je vrijwel zeker weet dat je eerder een andere versie tegen bent gekomen (of hebt gekocht)? Koop je wel eens iets dubbel? Wat vind jij ervan dat producten dezelfde naam en nummer behouden maar er toch flink anders uit komen te zien na een vernieuwing?
Ik moet zeggen dat ik het wel een leuke toevoeging aan mijn stash vind!