woensdag 24 augustus 2011

Today's Nails: Milani 3D Holographic 511 Hi-Tech


Een paar weken terug heb ik een paar nagellakjes gekocht op Marktplaats. Een daarvan was dit prachtige groene holo lakje van Milani. Het lakje komt uit de 3D Holographic lijn en heet 511 Hi-Tech.

Het flesje vind ik er heel chique uitzien, het heeft een mooie vorm, een typische nagellak-flesjes-vorm met een glazen stuk, het flesje zelf, dat van onder smal is en naar boven breder wordt. De dop is zwart en vrij lang, wat handig is bij het lakken omdat je de dop goed vast kan houden. De tekst op het glazen flesje is in zwart en op de dop staat een gouden letter M met nog een paar streepjes. Op de achterkant zit een sticker in wit en groen met zwarte tekst en op de onderkant zit ook een stickertje, ditmaal in zwart, met in gouden letters het nummer, de naam en het merk.


Het lakje is vrij dun maar lakt heel makkelijk. Omdat de lak zo dun is dekt hij niet erg goed, de eerste laag is heel erg doorzichtig, maar bij de tweede laag valt de slechte dekking ineens heel erg mee. Ik denk dat dit komt door het holografische effect omdat heel veel stukjes in de lak het licht heel erg reflecteren en dan valt de lak ertussen niet zo meer op. Ik heb het dan ook bij 2 lagen gelaten want dat was goed genoeg voor mij. Als je echt perfecte dekking wilt zou ik er voor de zekerheid nog een derde laagje overheen aanbrengen maar eigenlijk is het niet nodig.

Drogen doet het lakje erg goed, je hoeft niet lang te wachten tot de lak mooi glad en droog is. Als een side note: zolang het lakje niet helemaal droog is, is het holografische effect niet goed te zien. Dus wees niet teleurgesteld als je een holografisch lakje net hebt aangebracht en je vind het helemaal niet holografsich, het duurt dus even voordat het echte holografische effect te zien is!

De kleur van het lakje is groen, maar door het holografische effect zit er eigenlijk elke kleur van de regenboog in. Als je je nagels met dit lakje hebt gelakt, en je vingers beweegt zie je een hele mooie regenboog als het ware over je nagels heen glijden.


Ik heb twee foto's van de swatches omdat het heel moeilijk is om een holografisch lakje vast te leggen op een stil beeld.
Hieronder nog eens een extra rijtje foto's van de nagel van mijn ringvinger. Het is nog steeds niet echt duidelijk hoe dit lakje in het echt van kleur verandert, maar het is iets.