donderdag 18 augustus 2011

My Favourites: Astor Quick'N GO! Nagellak


Het is alweer even geleden dat ik met deze categorie begon waarin ik wat van mijn favoriete producten review. Ik vond dat het dus wel weer eens tijd was voor een My Favourites! Vandaag zal ik een review schrijven rond een lijn van mijn favoriete nagellakjes van Astor. Helaas is dit merk niet te koop in Nederland, maar tijdens dagjes uit in Duitsland kwam ik het tegen en nouja, ik wil er toch graag wat van laten zien!

Ik heb drie kleurtjes en ze komen dus uit dezelfde lijn van Astor, de Quick'N Go! nagellak lijn. Met deze nagellakjes heb je volgens Astor maar 1 laag nodig en deze zou je in 1 streek kunnen aanbrengen, plus na 45 seconden zouden je nagels al droog moeten zijn! Dat zijn flinke beloften, so let's see what's true about them!


Ik zal deze lakjes allemaal in 1 keer reviewen qua lakken, drogen etc. De kleur komt dalijk aan bod.

De flesjes vind ik leuk vormgegeven, het standaard transparante flesje en zwarte dop zoals we bij veel andere merken ook zien, hebben toch een eigen draai gekregen door de vorm. De tekst staat duidelijk op het flesje, twee van de kleuren (de blauwe en de oranje tint) hebben zwarte tekst op de achterkant en de roze heeft witte tekst op de achterkant, erg fijn zodat het leesbaar blijft! Ik zei al eens eerder, er zijn genoeg merken die hier niet goed genoeg opletten en waar de tekst dan niet meer te lezen is.

De lakjes hebben een flinke kwast, hij is plat en breed en is aan het eind afgerond. Het kwastje is vrij stevig maar lakt wel soepel. Ik moet wel zeggen dat het niet heel makkelijk is om er details mee te lakken dus gebruik daar een los kwastje voor. Echter snap ik de keuze die Astor gemaakt heeft met dit kwastje heel erg goed, ik vind het niet zo handig om helemaal in 1 keer te lakken, ik ga er zeker nog een keer overheen, maar het lakt zeker wel snel!


De lakjes lakken dus lekker soepel, de substantie is ook gewoon lekker vloeibaar maar wel goed dekkend en niet sheer. Ze drogen allemaal mooi glad, egaal en glanzend op. De kleurtjes dekken best goed, 1 laag is best te doen hoewel het wel net iets mooier en pas 100% dekkend is als je 2 laagjes doet. Ik moet wel zeggen dat ik wel 3 goed dekkende crème kleurtjes in mijn bezit heb, maar er zijn ook heel andere lakjes met shimmer etc in het assoritment van deze lijn, dus misschien zitten daar wel meer sheer lakjes bij, dat weet ik niet.

Nou we toch over de kleur beginnen, hier is een overzichtje van alle kleuren die er zijn in de Quick'N GO! lijn

Zoals je ziet is het niet echt heel erg uitgebreid, je kan er geen regenboog mee maken dus dat viel mij een beetje tegen, maar toch, het zijn erg bruikbare kleuren!

Ik vind deze nagellak erg fijn, en omdat het zo snel te gebruiken valt, dit is dan ook mijn favoriete lakje voor als ik straks weer naar school ga. Ik doe namelijk een opleiding aan de kunstacademie, en dan slijt mijn nagellak heel snel en nouja, ik heb er niet zoveel zin  in om straks als ik het weer heel druk heb elke dag mijn nagels te moeten lakken en dan ook nog eens zeker een uur ermee bezig te zijn. Op deze manier, met deze lakjes, is het niet zo erg als ik een keer meer mijn nagels moet lakken.

Nou, op naar de kleuren die ik heb!


Astor Quick'N GO!nummer 9
Een mooie, wat verzadigde oranje tint, lijkt een beetje op een combinatie van koraal en terracotta.


Astor Quick'N GO! nummer 361
Een mooie mint- achtige, lichte blauw-groene tint.


Astor Quick'N GO!nummer 343
Practhtig donkerroze tint, hij is niet zo fel als dat hij op de foto lijkt.


De kleuren die ik heb zijn vrij fel, maar tegelijk zijn ze dat ook weer niet. Zie het zo: je hebt van alle kleuren een hele felle versie en dit is dan een stapje lager. Bijna heel fel, maar toch zit er wat grauwers aan.

Nog even over de houdbaarheid van deze lakjes op je nagels. Deze is niet zo heel erg geweldig, na een dag heb je toch wel wat chips (ik tenminste, en ik moet er wel even aan toe voegen dat ik het idee heb dat ik altijd wel sneller chips hebt dan de gemiddelde persoon :P), en de lak houdt het echt geen week uit netjes op je nagels te blijven zitten. Dat is wel een nadeel, maar voor mij is het dus een perfect lakje voor als ik dalijk weer naar school ga, en nouja, het is gewoon perfect voor iedereen die een leuk snel lakje zoekt en die graag van kleurtjes op de nagels wisselt.

De beloftes die Astor maakt zijn dus niet helemaal waar: voor volledige dekking heb je toch wel 2 lagen nodig, 1 streek is toch niet genoeg om je nagellak netjes aan te brengen en de 45seconden droogtijd is ook korter dan in de realiteit. Maar, ook al is het toch niet allemaal uitgekomen zoals ze bedoelden, de lakjes vind ik wel heel erg fijn en je bent gewoon snel klaar!