donderdag 4 augustus 2011

Evenement: Castlefest in Lisse


In mijn vorige post en op mijn Twitter zei ik er al iets over: Castlefest.

Castlefest is een groot evement van het fantasy en Middeleeuwen-genre. Er komen allerlei bands zoals Faun, Omnia, Kelten Zonder Grenzen, er zijn velen activiteiten zoals een cursus Balfolk, games, Larpen, allerlei workshops (keramiek beschilderen en leerbewerken) en ook voor de kleintjes is er genoeg te doen in het kinderdorp! Er valt een heleboel te zien; re-enactment, kunstenaars zullen aanwezig zijn, etc etc.

En natuurlijk is het alleen al leuk om naar de andere bezoekers te kijken want velen komen verkleed. Vele uren, dagen, weken, planning en materialen worden er gestoken in het creeëren van een mooie outfit. Maar er zijn ook genoeg mensen die in hun dagelijkse kloffie komen dus voel je niet een buitenstaander in je spijkerbroek en shirtje! Iedereen is welkom!

Er is natuurlijk ook een hele leuke markt op Castlefest, het evenement groeit ieder jaar en dus ook de markt wordt steeds uitgebreider. Sieraden in allerlei stijlen, kleding, schoenen, make-up, beeldjes, lampen, zwaarden, wierrook, kruiden, bandshirts, boeken, kralen, DIY spullen en nog veel meer zijn er te vinden!

Verschillende stijlen zoals alto, gothic, metal, SF, Fantasy, Horror, emo, keltisch, Middeleeuws, en nog vele andere dingen zijn vertegenwoordigd en het is altijd héérlijk om rond te snuffelen.

En heb je honger? Geen wanhoop! Op Castlefest wordt er goed voor je gezorgd, er is namelijk een groot aanbod aan etenskraampjes, van bbq en grill tot vegetarische hapjes tot soep, tot chocoladefondue, knoflookbrood, gewoon lekker frietjes met een frikandel en natuurlijk een goed glas mede (of bier of gewoon frisdrank, wat je wilt!). Je kan natuurlijk ook een beker volscheppen met fruit of een stuk quiche, pannekoek of een lekker ijsje eten! Er is voor ieder wat wils!

Castlefest vind plaats op vrijdag 5 augustus, zaterdag 6 augustus, zondag 7 augustus en er is ook een openingsconcert op donderdag 4 augustus. Het is allemaal te doen in de tuinen van Kasteel Keukenhof, de roetebeschrijving en nog meer informatie over wat er te zien is, wat er te luisteren valt, wat je kan doen, wat je kan eten en drinken, wat er voor de kinderen te doen is, waar je kan overnachten en nog veel meer is te vinden op de website van Castlefest!

Ik ga er al een paar jaar naartoe en het is echt de moeite waard! Elke keer zijn er bepaalde omstandigheden die er toe leiden dat ik maar 1 dagje kan gaan, maar anders zou ik zeker het hele weekend hier rond dwalen!

Het is een beetje last-minute dat ik hierover blog, maar misschien kun je toch nog tijd vrijmaken, of kun je het onthouden voor volgend jaar? Ik ga in ieder geval beter erop letten dat ik gewoon lekker over dit soort dingen post de volgende keer dat bijvoorbeeld de Elf Fantasy Fair weer bijna is, of Keltfest, of de Midzomer of Midwinter fair in Archeon, of of....